Novi zakon o suzbijanju nelojalne konkurencije i minimalnoj plaći u Austriji u djelatnosti prijevoza

Početkom siječnja 2017. godine u Austriji je stupio na snagu Zakon o suzbijanju nelojalne konkurencije u segmentu plaća i socijalnih davanja (Lohn-und Sozialdumping- Bekämpfungsgesetz,LSD-BG) u djelatnosti prijevoza, a kojim je određeno da se na strane prijevoznike u Austriji primjenjuje minimalna plaća sukladno austrijskim zakonima i Direktivom EU-a o izaslanim radnicima.

Napominjemo da je ovdje riječ o vrlo sličnoj proceduri koja vrijedi za ostale izaslane radnike u Austriju, a koja se do sada nije primjenjivala i na djelatnost prijevoza. Dakle, svi strani prijevoznici, osim prijevoznika u tranzitu (oni koji samo prolaze kroz Austriju i ne vrše utovar ili istovar robe na području Austrije) su obvezni za svakog vozača izvršiti prijavu na on line formularu (ZKO 3) prije početka izaslanja u Austriju. Formular za prijavu nalazi se na sljedećem linku.

https://formulare.bmf.gv.at/service/formulare/inter-steuern/pdfs/9999/zko3.pdf

Prijašnji rok prijave iznosio je 7 dana prije izaslanja, a sada se prijava može napraviti neposredno prije samog izaslanja (24 sata). Nadalje, vozač je za čitavo vrijeme prijevoza u Austriji obvezan primati minimalnu plaću predviđenu austrijskim zakonom, tj kolektivnim ugovorom za djelatnost prijevoza robe.

Skraćeni tekst kolektivnog ugovora moguće je vidjeti na linku:

http://www.entsendeplattform.at/kv/Z04/gueterbefoerderungsgewerbe-arb/gueterbefoerderungsgewerbe-kurzuebersicht/4207382?language=dearb/gueterbefoerderungsgewerbe-kurzuebersicht/4207382?language=de

Prilikom izaslanja, odnosno obavljanja prijevoza u Austriji vozač je obvezan kod sebe u kamionu u papirnatom ili elektroničkom obliku imati dostupnu sljedeću dokumentaciju:

  • Prijavu (ZKO 3) o izaslanju zaposlenika u Austriju (preslika registracije napravljene putem gore navedene web stranice)
  • Ugovor o radu (preveden na engleski ili njemački jezik)
  • A1 obrazac mirovinskog osiguranja
  • Platnu listu, potvrdu o isplati plaće, dokument o klasifikaciji radnog mjesta vezano za platni razred prema austrijskom kolektivnom ugovoru (sve na njemačkom jeziku).

Naknadno slanje dokumentacije e-mailom iz Hrvatske inspekcijskom nadzoru u Austriji nije dovoljno i smatra se prekršajem. To znači da dokumentacija mora biti fizički prisutna u kamionu u papirnatoj verziji ili u elektroničkom obliku (tablet, smart phone, usb stick) spremnom za prijenos nadležnom inspekcijskom tijelu. Kazne za nepoštivanje važećih propisa vrlo su visoke i iznose ovisno o utvrđenom prekršaju od 1.000 do čak 20.000 EUR-a.

Kod ZKO 3 prijave predviđena su dva izuzetka i to:

1. Skupna prijava (Sammelmeldung) – može se izvršiti ukoliko vozač jednim prijevozom obavlja više utovara/istovara u Austriji. U ZKO 3 prijavi je tada potrebno navesti početak i završetak rada u Austriji, odnosno mjesto prvog utovara/istovara i mjesto zadnjeg utovara/istovara , točnu rutu puta, kao i predviđena zaustavljanja.

2. Okvirna prijava na razdoblje do 3 mjeseca (Rahmenmeldung) – ukoliko je vozač redovno u Austriji na određenoj relaciji utovara/istovara. U tom slučaju je važno da početak prijave izaslanja od 3 mjeseca odgovara zaista i započetom danu izaslanja radnika (npr. nije dopušteno izvršiti prijavu od 01.02. do 30.04., a radnik na dan

01.02. nije izaslan u Austriju). U razdoblju od 3 mjeseca nije više potrebno vršiti zasebne prijave za svakog pojedinog radnika za svako izaslanje u Austriju. Nakon isteka roka važenja okvirne prijave moguće je napraviti novu prijavu za naredna tri mjeseca.

Sva pitanja vezana uz ovu problematiku upućuju se na e-mail adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., odnosno telefonski na Središnje koordinacijsko mjesto (ZKO) pri Ministarstvu financija (+43 1 51433-554499).

Prikupljanje podataka radi novih načina informiranja obrtnika

Otvorite upitnik

Cilj upitnika u prilogu je prikupljanje dodatnih podataka o obrtima, koji su potrebni radi novih načina informiranja obrtnika, a to su SMS poruke i obavijesti putem e-pošte te radi razvijanja programa i usluga koje će unaprijediti položaj i status obrta i obrtništva u našem društvu.


Pored toga, podaci iz upitnika potrebni su i radi kvalitetne pripreme za projekte Europske unije te ažuriranje baze izvoznika. Popunjene te potpisom i pečatom ovjerene upitnike dostavite na adresu svog udruženja, koja glasi:

UDRUŽENJE HRVATSKIH OBRTNIKA VARAŽDIN

KUKULJEVIĆEVA 13/II

42000 VARAŽDIN

ili na:

Pop Up

Udruženje obrtnika Varaždin iznajmljuje poslovne prostore

Koristimo kolačiće kako bismo Vam pružili najbolje korisničko iskustvo na našoj web stranici. Pod linkom "Opširnije" možete saznati više o kolačićima koje upotrebljavamo, svrhu i mogućnosti korištenja, a za nastavak pregleda i korištenja stranica, kliknite na “Razumijem”