Trgovci raspravljali o radnom vremenu i HACCP-u

Dana 20. siječnja 2009. godine u Udruženju hrvatskih obrtnika Varaždin održana je 5. sjednica Ceha trgovačkih obrta na kojoj se raspravljalo o novom radnom vremenu u djelatnosti trgovine i obvezi primjene HACCP-a od 1. siječnja 2009. godine.

Sjednici je prisustvovala i predsjednica Udruženja, Biserka Keliš, koja je prisutne upoznala sa rezultatima ankete Hrvatske obrtničke komore o radnom vremenu u trgovini provedenoj u rujnu prošle godine.

Gošća na sjednici bila je pročelnica Upravnog odjela za gospodarstvo, turizam i međunarodnu suradnju Grada Varaždina, Željka Lukačević Dominko, koja je prisutne upoznala s novim radnim vremenom na području Grada Varaždina i odgovorila na postavljena pitanja.

Nakon provedene rasprave predsjednik Ceha Velimir Plantak konstatirao je da mali trgovci u „kvartovskim prodavaonicama“ žele raditi nedjeljom, jer u njima u većini slučajeva rade sami vlasnici trgovina.

Smatra se također da treba zabraniti rad nedjeljom i blagdanima prodavaonicama koje prodaju prehrambene proizvode unutar benzinskih postaja, gdje bi trebalo omogućiti prodaju samo artikala interesantnih putnicima – korisnicima usluga benzinskih postaja i to u sve dane u godini, ali ne i proizvoda kao što su svježi kruh, šećer, ulje i slično.

Obrtnici trgovačke djelatnosti također smatraju da u okvirima važećeg zakona treba zabraniti prodaju prehrambenih proizvoda u kioscima Tiska te kioscima trgovaca sa sličnim osnovnim asortimanom robe.

Poznata je činjenica da je brojnost posjeta grobljima najveća nedjeljom popodne, pa se smatra potrebnim omogućiti, unutar važećeg zakona, produljenje radnog vremena do 18 sati za kioske koji prodaju cvijeće i svijeće pred grobljima.

U smislu navedenog Ceh trgovačkih obrta Udruženje hrvatskih obrtnika Varaždin tražit će unutar obrtničkog komorskog sustava pokretanje postupka za izmjene Zakona o trgovini.

Raspravljajući o HACCP-u zaključeno je da će Udruženje hrvatskih obrtnika Varaždin u suradnji s Gradom Varaždinom organizirati stručni seminar na tu temu odmah po odobrenju Vodiča dobre higijenske prakse od nadležnog ministarstva.

Održana sjednica ugostitelja UHO Varaždin

Ceh obrta za ugostiteljstvo i turizam Udruženja hrvatskih obrtnika Varaždin održao je svoju 12. sjednicu 11. veljače 2009. godine, na kojoj se raspravljalo o HACCP-u te je zaključeno da će se na tu temu održati seminar za ugostitelje. Raspravljalo se i o obvezi obnavljanja tečaja higijenskog minimuma, radi čega će se pristupiti organizaciji tog tečaja u suradnji sa Zavodom za javno zdravstvo Varaždinske županije.

Prisutni ugostitelji obaviješteni su o zakonskoj obvezi informiranja korisnika svojih usluga – potrošača  o eventualnoj prisutnosti alergena u hrani te porijeklu glavnih sastojaka hrane. Informirani su i o novostima u vezi sa ZAMP-om te radnjama koje se poduzimanju u Hrvatskoj obrtničkoj komori, kojima je cilj odgoda primjene odredaba o zabrani pušenja u ugostiteljskim objektima.

Raspravljalo se i o mogućnostima osnivanja ugostiteljskog klastera na području Varaždinske županije te uključivanju u akciju „Zeleno – plavo“.

Gospodarska kriza i mjere za njeno prevladavanje

Upravni odbor Udruženja hrvatskih obrtnika Varaždin na sjednici održanoj 23. veljače 2009. godine, kojoj je  prisustvovao i gradonačelnik Grada Varaždina dr.sc. Ivan Čehok,  raspravljao je o gospodarskoj krizi i njenim učincima na poslovanje obrtnika, kao i mogućim mjerama koje bi olakšale njihovo preživljavanje u vremenu koje dolazi.

Na području Grada  Varaždina djeluju 1.134 obrtnika, koji zapošljavaju negdje oko 2 tisuće djelatnika, što ukupno uzevši čini skoro 10% zaposlenih, a što svakako nije zanemariva brojka.

Iako od 2006. godine varaždinsko Udruženje bilježi lagani pad u broju obrta (najviše u trgovini i ugostiteljstvu) u prva dva mjeseca ove godine stanje se nije znatno promijenilo u odnosu na stanje 31. 12. 2008. godine.

Nema na žalost niti jedne djelatnosti koja ne osjeća posljedice krize no opće je mišljenje da je kriza došla puno prije službenog obznanjivanja globalne recesije koja sada služi kao dobar paravan iza kojeg se krije sve ono što ne valja već godinama.

Zaključak je Upravnog odbora da  treba djelovati na tri segmenta:

  1. Prema Državi - lobiranjem saborskih zastupnika za izmjenama pojedinih zakona.
  2. Prema lokalnoj samoupravi - apeliranjem da smanji pojedina davanja koja  opterećuju  poslovanje obrtnika.
  3. Unutar same institucije Udruženja – povezivanjem i organiziranjem u klastere radi postizanja veće konkurentnosti i ostvarivanja određenih pogodnosti.

Predsjednica Udruženja je 26. 02. 2009. godine sudjelovala na sjednici Gradskog poglavarstva i upoznala prisutne saborske zastupnike i ostale gospodarstvenike sa prijedlozima Udruženja hrvatskih obrtnika Varaždin, čije provođenje bi moglo utjecati na lakše prevladavanje nastale situacije.

Opširnije...

Grad Varaždin smanjio visinu spomeničke rente

Dana 13. ožujka 2009. godine održana je sjednica Gradskog vijeća Grada Varaždina, na kojoj je potvrđena odluka Poglavarstva o smanjenju  spomeničke rente za obrtnike.

Nakon više puta upućivanih zahtjeva za preispitivanje visine spomeničke rente od strane varaždinskog Udruženja obrtnika u zatečenoj situaciji gospodarske krize Grad Varaždin je u cilju olakšanja poslovanja obrtnika udovoljio zahtjevu i smanjio iznos rente prema modelu koji su obrtnici i predlagali.

Nakon prošlogodišnjeg smanjenja poreza na tvrtku obrtnicima je tako smanjen još jedan izdatak koji direktno puni lokalni proračun, što dokazuje osjetljivost gradske vlasti za obrtničke probleme, a pomoći će i zadržavanju obrtničkih lokala u središtu grada i na taj način izravno utjecati na razinu turističke ponude u Varaždinskoj povijesnoj jezgri.

Prema  odluci Gradskog vijeća spomenička renta će se plaćati po slijedećem ključu:

Razred Obrtničke djelatnosti i struke
Visina spomeničke
rente po 1 m2
l. Brijači i frizerski saloni, cvjećarnice, trgovine tekstilom, poklon galerije i dućani, trgovine obućom i kožom, knjižare, trgovine mješovitom robom, mesnice, pekare, trgovine tehničkom robom, biciklima, mliječni restorani i slastičarnice 3,00 kn
II. Ugostiteljski objekti i restorani, videoteke, turističke agencije, fotografi i fotokopirnice 5,00 kn
III. Zlatari 8,00 kn


Po objavi odluke Gradskog vijeća, ona će biti dostupna na ovim stranicama: www.uhov.hr

Predavanje o sigurnosti i zdravstvenoj ispravnosti dječjih igračaka

Dana 4. ožujka 2009. godine s početkom u 17:00 sati bilo je održano predavanje u varaždinskoj palači Herzer, na temu o sigurnosti i zdravstvenoj ispravnosti dječjih igračaka.

Organizator predavanja bila je Udruga za zaštitu potrošača u suradnji sa Upravnim odjelom za obrazovanje i znanost, Upravnim odjelom za gospodarstvo, turizam i međunarodnu suradnju Grada Varaždina te Udruženjem hrvatskih obrtnika Varaždin.

Među predavačima na o spomenutoj temi bili su i Đema Bartulović – načelnica Odjela za zaštitu potrošača u Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva te Željko Peček – stručnjak za CE označavanja u Zavodu za ispitivanje kvalitete (ZIK).

 

Ugostitelji UHO Varaždin na seminaru o HACCP-u

Dana 12. ožujka 2009. godine u varaždinskom Hotelu Turist održan je seminar u organizaciji Hrvatske obrtničke komore za obrtnike s područja Varaždinske županije, Međimurske županije, Krapinsko-Zagorske županije i Koprivničko-križevačke županije.

Na seminaru je predstavljen Vodič dobre higijenske prakse za ugostitelje i HACCP vodič – praktična provedba načela HACCP sustava za ugostitelje.

Na svom području djelovanja pripremu seminara obavilo je Udruženje hrvatskih obrtnika Varaždin, obavještavanjem obrtnika o seminaru i zaprimanjem prijava za sudjelovanje.

S područja varaždinskog Udruženja obrtnika seminaru je prisustvovalo 67 obrtnika od ukupno 200 prisutnih obrtnika i djelatnika komorskog sustava iz četiri županije.

Prikupljanje podataka radi novih načina informiranja obrtnika

Otvorite upitnik

Cilj upitnika u prilogu je prikupljanje dodatnih podataka o obrtima, koji su potrebni radi novih načina informiranja obrtnika, a to su SMS poruke i obavijesti putem e-pošte te radi razvijanja programa i usluga koje će unaprijediti položaj i status obrta i obrtništva u našem društvu.


Pored toga, podaci iz upitnika potrebni su i radi kvalitetne pripreme za projekte Europske unije te ažuriranje baze izvoznika. Popunjene te potpisom i pečatom ovjerene upitnike dostavite na adresu svog udruženja, koja glasi:

UDRUŽENJE HRVATSKIH OBRTNIKA VARAŽDIN

KUKULJEVIĆEVA 13/II

42000 VARAŽDIN

ili na:

Pop Up

Udruženje obrtnika Varaždin iznajmljuje poslovne prostore

Koristimo kolačiće kako bismo Vam pružili najbolje korisničko iskustvo na našoj web stranici. Pod linkom "Opširnije" možete saznati više o kolačićima koje upotrebljavamo, svrhu i mogućnosti korištenja, a za nastavak pregleda i korištenja stranica, kliknite na “Razumijem”