Program ruralnog razvoja 2014 - 2020

Obavještavamo Vas da je u Narodnim novinama objavljeno nekoliko Natječaja za provedbu mjera iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za programsko razdoblje 2014-2020.

Pravilnik natječaja možete preuzeti OVDJE

1.     NATJEČAJ

za provedbu podmjere 6.1. »Potpora za pokretanje poslovanja mladim poljoprivrednicima«, provedba tipa operacije 6.1.1. »Potpora mladim poljoprivrednicima«. ( NN 104/15.)

2.     NATJEČAJ

za provedbu podmjere 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« – provedba operacije 4.1.2. »Zbrinjavanje, rukovanje i korištenje stajskog gnojiva u cilju smanjenja štetnog utjecaja na okoliš«. ( NN 118/15.)

 

3.     NATJEČAJ

za provedbu podmjere 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« provedba operacije 4.1.1. »Restrukturiranje, modernizacija i povećanje konkurentnosti poljoprivrednih gospodarstava« – sektor svinjogojstva i peradarstva  ( NN 121/15.)

4.     NATJEČAJ

za provedbu podmjere 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« – provedba operacije 4.1.1. »Restrukturiranje, modernizacija i povećanje konkurentnosti poljoprivrednih gospodarstava« – sektor voća i povrća  ( NN 121/15.)

Ukupna vrijednost sredstava javne potpore za navedena četiri natječaja iznosi 52.000.000 EUR-a, od toga, za potporu :

a)    MLADIM POLJOPRIVREDNICIMA namijenjeno je 10.000.000 EUR-a

b)    ZA ZBRINJAVANJE, RUKOVANJE I KORIŠTENJE STAJSKOG GNOJIVA namijenjeno je 20.000.000 EUR-a

c)    ZA ULAGANJA U SEKTOR SVINJOGOJSTVA I PERADARSTVA namijenjeno je 11.000.000 EUR-a

d)    ZA ULAGANJA U SEKTOR VOĆA I POVRĆA namijenjeno je 11.000.000 EUR-a

POTPORA MLADIM POLJOPRIVREDNICIMA

Na temelju članka 20. stavka 1. Pravilnika o provedbi Podmjere 6.1.»Potpora za pokretanje poslovanja mladim poljoprivrednicima«, Podmjere 6.2 »Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima« i Podmjere 6.3., »Potpora razvoju malih poljoprivrednih gospodarstava« u okviru mjere 06 »Razvoj poljoprivrednih gospodarstava i poslovanja« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. (Narodne novine broj 42/15), Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje

NATJEČAJ

za provedbu podmjere 6.1. »Potpora za pokretanje poslovanja mladim poljoprivrednicima«, provedba tipa operacije 6.1.1. »Potpora mladim poljoprivrednicima«. (Narodne novine broj 104/15.)

Predmet natječaja je dodjela sredstava sukladno članku 5. stavak 1. Pravilnika o provedbi Podmjere 6.1.»Potpora za pokretanje poslovanja mladim poljoprivrednicima«, Podmjere 6.2 »potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima« i Podmjere 6.3. »Potpora razvoju malih poljoprivrednih gospodarstava« u okviru M06 »Razvoj poljoprivrednih gospodarstava i poslovanja« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. (Narodne novine broj 42/2015)

Pravilnik je dostupan na službenim mrežnim stranicama Narodnih novina (www.nn.hr), Ministarstva poljoprivrede, Uprava za upravljanje EU fondom za ruralni razvoj, EU i međunarodnu suradnju (www.ruralni razvoj.hr) i Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (www.apprrr.hr).

Prihvatljivi korisnici su mladi poljoprivrednici definirani prilogom I, točkom 3. natječaja, a koji udovoljavaju uvjetima i kriterijima propisanim Pravilnikom i natječajem.

Prihvatljivi korisnici u podmjeri 6.1 su mladi poljoprivrednici koji su u trenutku podnošenja zahtjeva za potporu stariji od 18 a mlađi od 40 godina koji podnose poslovni plan za poljoprivredno gospodarstvo ekonomske veličine od 8.000 do 49.999 eura.

Sredstva javne potpore iznose ukupno 10.000.000 EUR-a u kunskoj protuvrijednosti.

Potpora podrazumijeva dodjelu namjenskih nepovratnih novčanih sredstava za sufinanciranje provođenja prihvatljivih aktivnosti navedenih u Poslovnom planu koje su predmet tipa operacije 6.1.1. »Potpora mladim poljoprivrednicima«.

Zahtjevi za potporu mogu se početi popunjavati i podnositi u AGRONET-u od 5. listopada 2015. do 23. prosinca 2015.

Rok u kojem potencijalni korisnici mogu postaviti pitanja vezana uz natječaj je od 30. listopada do 27. studenoga 2015. Pitanja se postavljaju elektroničkim putem na sljedeće adrese: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..

POTPORA ZA ZBRINJAVANJE, RUKOVANJE I KORIŠTENJE STAJSKOG GNOJIVA

Na temelju članka 20. stavka 1. Pravilnika o provedbi mjere 04 »Ulaganja u fizičku imovinu«, podmjere 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. (Narodne novine broj 7/15), Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje

NATJEČAJ

za provedbu podmjere 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« – provedba operacije 4.1.2. »Zbrinjavanje, rukovanje i korištenje stajskog gnojiva u cilju smanjenja štetnog utjecaja na okoliš«. (Narodne novine broj 118/15.)

Predmet natječaja je dodjela sredstava sukladno članku 5. točka b) Pravilnika o provedbi mjere 04 »Ulaganja u fizičku imovinu«, podmjere 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020.«

Pravilnik je dostupan na službenim mrežnim stranicama Narodnih novina (www.nn.hr), Ministarstva poljoprivrede, Uprava za upravljanje EU fondom za ruralni razvoj, EU i međunarodnu suradnju (www.mps.hr) i Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (www.apprrr.hr).

Prihvatljivi korisnici su korisnici sukladno članku 6. stavcima (1) i (2) Pravilnika, a koji udovoljavaju uvjetima i kriterijima propisanim Pravilnikom i ovim Natječajem.

Prihvatljivi troškovi su troškovi sukladno člancima 7. i 11. Pravilnika.

Lista prihvatljivih troškova sastavni je dio ovog Natječaja (Prilog I).

Sredstva javne potpore iznose ukupno 20.000.000 EUR-a u kunskoj protuvrijednosti.

Potpora podrazumijeva dodjelu namjenskih bespovratnih novčanih sredstava za sufinanciranje ulaganja koja su predmet Operacije 4.1.2. Zbrinjavanje, rukovanje i korištenje stajskog gnojiva u cilju smanjenja štetnog utjecaja na okoliš.

Intenzitet javne potpore po projektu iznosi do 75 posto od ukupnih prihvatljivih troškova.

Intenzitet javne potpore može se uvećati za dodatnih 20 postotnih bodova u sljedećim slučajevima, i to za:

a)     mlade poljoprivrednike koji su unutar pet godina prije datuma podnošenja Zahtjeva za potporu postavljeni kao nositelj/odgovorna osoba poljoprivrednog gospodarstva,

b)    ulaganja u planinska područja, područja sa značajnim prirodnim ograničenjima i ostala područja s posebnim ograničenjima (članak 31. i 32. Uredbe (EU) br. 1305/2013), a sukladno Pravilniku o određivanju područja s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima (NN 34/15, 65/15, 91/15),

c)   ulaganja povezana s agro-okolišnim i klimatskim djelatnostima (članak 28. Uredbe (EU) br. 1305/2013) i ekološkom poljoprivredom (članak 29. Uredbe (EU) br. 1305/2013), a sukladno posebnim propisima koji uređuju isto područje.

Kao preduvjet za sudjelovanje u Natječaju korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu kako bi Agencija za plaćanja korisniku dodijelila korisničko ime i zaporku kojima se prijavljuje u AGRONET sustav.

Vodič za upis u evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu dostupan je na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).

Zahtjev za potporu korisnik podnosi u elektroničkom obliku putem AGRONET-a.

Detaljne upute za podnošenje Zahtjeva za potporu nalaze se u Pravilniku, a postupak podnošenja putem AGRONET-a pojašnjen je u Vodiču za korisnike potpora iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj podmjera 4.1 »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« i podmjera 4.2 »Potpora za ulaganja u preradu, marketing i/ili razvoj poljoprivrednih proizvoda«, koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).

Zahtjevi za potporu mogu se početi popunjavati i podnositi u AGRONET-u od 28. listopada 2015. do 30. prosinca 2015.

Rok za podnošenje Potvrde o podnošenju Zahtjeva za potporu iz točke 5. stavak 4. ovoga Natječaja počinje teći od 28. listopada 2015. i traje do 30. prosinca 2015.

Rok u kojem potencijalni korisnici mogu postaviti pitanja vezana uz natječaj je od 28. listopada 2015. do 15. prosinca 2015. Pitanja se postavljaju elektroničkim putem na adresama: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..

POTPORA ZA ULAGANJA U SEKTOR SVINJOGOJSTVA I PERADARSTVA

Na temelju članka 20. stavka 1. Pravilnika o provedbi mjere 04 »Ulaganja u fizičku imovinu«, podmjere 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. (Narodne novine broj 07/15), Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje

NATJEČAJ

za provedbu podmjere 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« provedba operacije 4.1.1. »Restrukturiranje, modernizacija i povećanje konkurentnosti poljoprivrednih gospodarstava« – sektor svinjogojstva i peradarstva  (Narodne novine broj 121/15.)

Predmet natječaja je dodjela sredstava sukladno članku 5. točka a) Pravilnika o provedbi mjere 04 »Ulaganja u fizičku imovinu«, podmjere 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020.«

Pravilnik je dostupan na službenim mrežnim stranicama Narodnih novina (www.nn.hr), Ministarstva poljoprivrede, Uprava za upravljanje EU fondom za ruralni razvoj, EU i međunarodnu suradnju (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) (www.mps.hr) i Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (www.apprrr.hr).

Prihvatljivi korisnici su korisnici sukladno članku 6. stavku (1) Pravilnika, a koji udovoljavaju uvjetima i kriterijima propisanim Pravilnikom i ovim Natječajem.

Prihvatljivi troškovi su troškovi sukladno člancima 7. i 9. Pravilnika (sektor svinjogojstva i peradarstva).

Lista prihvatljivih troškova sastavni je dio ovog Natječaja (Prilog I).

Sredstva javne potpore iznose ukupno 11.000.000 EUR-a u kunskoj protuvrijednosti.

Potpora podrazumijeva dodjelu namjenskih bespovratnih novčanih sredstava za sufinanciranje ulaganja koja su predmet Operacije 4.1.1. Restrukturiranje, modernizacija i povećanje konkurentnosti poljoprivrednih gospodarstava.

Intenzitet javne potpore po projektu iznosi do 50 posto od ukupnih prihvatljivih troškova.

Intenzitet javne potpore može se uvećati za dodatnih 20 postotnih bodova u sljedećim slučajevima, i to za:

a)     mlade poljoprivrednike koji su unutar pet godina prije datuma podnošenja Zahtjeva za potporu postavljeni kao nositelj/odgovorna osoba poljoprivrednog gospodarstva,

b)    ulaganja u planinska područja, područja sa značajnim prirodnim ograničenjima i ostala područja s posebnim ograničenjima (članak 31. i 32. Uredbe (EU) br. 1305/2013), a sukladno Pravilniku o određivanju područja s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima (Narodne novine broj: 34/2015, 65/2015/ 91/2015),

c)     ulaganja povezana s poljoprivrednim okolišem i klimatskim promjenama (članak 28. Uredbe (EU) br. 1305/2013) sukladno Pravilniku o provedbi izravne potpore poljoprivredi IAKS mjera ruralnog razvoja (Narodne novine broj 35/2015, 53/2015 i 69/2015) za provođenje operacije 10.1.9. Očuvanje ugroženih izvornih i zaštićenih pasmina domaćih životinja,

d)    ulaganja povezano s ekološkom poljoprivredom (članak 29. Uredbe (EU) br. 1305/2013), a sukladno Zakonu o poljoprivredi (Narodne novine broj 30/2015) te Pravilnika o provedbi izravne potpore poljoprivredi IAKS mjera ruralnog razvoja (Narodne novine broj: 35/2015, 53/2015 i 69/2015), i to u slučajevima kada je riječ o korisniku čije je cjelokupno gospodarstvu u sustavu ekološke proizvodnje (prijelazno razdoblje i razdoblje održavanja) u trenutku podnošenja zahtjeva.

Korisnik može tražiti potporu za prihvatljive troškove sukladno članku 10. stavku (6) Pravilnika.

Kao preduvjet za sudjelovanje u Natječaju korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu kako bi Agencija za plaćanja korisniku dodijelila korisničko ime i zaporku kojima se prijavljuje u AGRONET sustav.

Vodič za upis u evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu dostupan je na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).

Zahtjev za potporu korisnik podnosi u elektroničkom obliku putem Agroneta.

Detaljne upute za podnošenje Zahtjeva za potporu nalaze se u Pravilniku, a postupak podnošenja putem Agroneta pojašnjen je u Vodiču za korisnike potpora iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj podmjera 4.1 »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« i podmjera 4.2 »Potpora za ulaganja u preradu, marketing i/ili razvoj poljoprivrednih proizvoda«, koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).

Prilikom podnošenja Zahtjeva za potporu korisnici su obavezni učitati u Agronet dokumentaciju propisanu Prilogom II. ovoga Natječaja koja je njegov sastavni dio.

Korisnik je nakon završenog projekta dužan dostaviti Zahtjev za isplatu u elektroničkom obliku putem Agroneta. Način podnošenja Zahtjeva za isplatu pojašnjen je i u Vodiču za korisnike potpora iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj podmjera 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« i podmjera 4.2. »Potpora za ulaganja u preradu, marketing i/ili razvoj poljoprivrednih proizvoda«, koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).

Zahtjevi za potporu mogu se početi popunjavati i podnositi u Agronetu od 4. studenoga 2015. do 15. siječnja 2016.

Rok za podnošenje Potvrde o podnošenju Zahtjeva za potporu iz točke 5. stavak 4. ovoga Natječaja počinje teći od 4. studenoga 2015. i traje do 15. siječnja 2016.

Rok u kojem potencijalni korisnici mogu postaviti pitanja vezana uz natječaj je od 4. studenog 2015. do 20. prosinca 2015. Pitanja se postavljaju elektroničkim putem sljedeće adrese: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.. Objedinjena lista zaprimljenih pitanja i odgovora objavit će se najkasnije do 2. siječnja 2016.

POTPORA ZA ULAGANJA U SEKTOR VOĆA I POVRĆA

Na temelju članka 20. stavka 1. Pravilnika o provedbi mjere 04 »Ulaganja u fizičku imovinu«, podmjere 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. (Narodne novine broj 07/15), Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje

NATJEČAJ

za provedbu podmjere 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« – provedba operacije 4.1.1. »Restrukturiranje, modernizacija i povećanje konkurentnosti poljoprivrednih gospodarstava« – sektor voća i povrća  (Narodne novine broj 121/15.)

Predmet natječaja je dodjela sredstava sukladno članku 5. točka a) Pravilnika o provedbi mjere 04 »Ulaganja u fizičku imovinu«, podmjere 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020.«

Pravilnik je dostupan na službenim mrežnim stranicama Narodnih novina (www.nn.hr), Ministarstva poljoprivrede, Uprava za upravljanje EU fondom za ruralni razvoj, EU i međunarodnu suradnju (www.mps.hr) i Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju  (www.apprrr.hr).

Prihvatljivi korisnici su korisnici sukladno članku 6. stavcima (1) Pravilnika, a koji udovoljavaju uvjetima i kriterijima propisanim Pravilnikom i ovim natječajem.

Prihvatljivi troškovi su troškovi sukladno člancima 7. i 9. Pravilnika (sektor voća i povrća) uz izuzeće točke h) i i) članka 9. Pravilnika, kada se radi o ulaganju u sustave navodnjavanja s vodozahvatima planiranim iz površinskih voda (osim ulaganja na poljoprivrednom zemljištu u obuhvatu postojećih sustava javnog navodnjavanja).

Lista prihvatljivih troškova sastavni je dio ovog natječaja (Prilog I).

Sredstva javne potpore iznose ukupno 11.000.000 EUR-a u kunskoj protuvrijednosti.

Potpora podrazumijeva dodjelu namjenskih bespovratnih novčanih sredstava za sufinanciranje ulaganja koja su predmet Operacije 4.1.1. Restrukturiranje, modernizacija i povećanje konkurentnosti poljoprivrednih gospodarstava.

Intenzitet javne potpore po projektu iznosi do 50 posto od ukupnih prihvatljivih troškova.

Intenzitet javne potpore može se uvećati za dodatnih 20 postotnih bodova u sljedećim slučajevima i to za:

a)     mlade poljoprivrednike koji su unutar pet godina prije datuma podnošenja zahtjeva za potporu postavljeni kao nositelj/odgovorna osoba poljoprivrednog gospodarstva,

b)    ulaganja u planinska područja, područja sa značajnim prirodnim ograničenjima i ostala područja s posebnim ograničenjima (članak 31. i 32. Uredbe (EU) br. 1305/2013), a sukladno Pravilniku o određivanju područja s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima (Narodne novine broj 34/2015, 65/2015, 91/2015),

c)     ulaganja povezana s poljoprivrednim okolišem i klimatskim promjenama (članak 28. Uredbe (EU) br. 1305/2013), za provođenje operacija 10.1.7. Održavanje ekstenzivnih voćnjaka i operacija 10.1.8. Održavanje ekstenzivnih maslinika a sukladno Pravilniku o provedbi izravne potpore poljoprivredi Iaks mjera ruralnog razvoja (Narodne novine broj. 35/2015, 53/2015 i 69/2015).

d)    ulaganja povezano s ekološkom poljoprivredom (članak 29. Uredbe (EU) br. 1305/2013), a sukladno Zakonu o poljoprivredi (Narodne novine broj. 30/2015) te Pravilnika o provedbi izravne potpore poljoprivredi IAKS mjera ruralnog razvoja (Narodne novine broj 35/2015, 53/2015 i 69/2015) i to u slučajevima kada je riječ o korisniku čije je cjelokupno gospodarstvu u sustavu ekološke proizvodnje (prijelazno razdoblje i razdoblje održavanja) u trenutku podnošenja zahtjeva.

Korisnik može tražiti potporu za prihvatljive troškove sukladno članku 10. stavku (6) Pravilnika.

Kao preduvjet za sudjelovanje u natječaju korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu kako bi Agencija za plaćanja korisniku dodijelila korisničko ime i zaporku kojima se prijavljuje u Agronet sustav (u daljnjem tekstu: Agronet).

Vodič za upis u evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu dostupan je na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).

Zahtjev za potporu korisnik podnosi u elektronskom obliku putem Agroneta. Detaljne upute za podnošenje Zahtjeva za potporu nalaze se u Pravilniku, a postupak podnošenja putem Agroneta pojašnjen je u Vodiču za korisnike potpora iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj podmjera 4.1 »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« i podmjera 4.2 »Potpora za ulaganja u preradu, marketing i/ili razvoj poljoprivrednih proizvoda», koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).

Prilikom podnošenja zahtjeva za potporu korisnici su obavezni učitati u Agronet dokumentaciju propisanu Prilogom II. ovoga natječaja koja je njegov sastavni dio.

Korisnik je nakon završenog projekta dužan dostaviti zahtjev za isplatu u elektronskom obliku putem AGRONET-a. Način podnošenja Zahtjeva za isplatu pojašnjen je i u Vodiču za korisnike potpora iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj podmjera 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« i podmjera 4.2. »Potpora za ulaganja u preradu, marketing i/ili razvoj poljoprivrednih proizvoda», koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).

Prilikom podnošenja zahtjeva za isplatu korisnici su obavezni učitati u Agronet svu dokumentaciju propisanu Prilogom IV ovoga Natječaja koja je njegov sastavni dio.

Zahtjevi za potporu mogu se početi popunjavati i podnositi u Agronetu od 4. studenoga 2015. do 15. siječnja 2016.

Rok za podnošenje Potvrde o podnošenju Zahtjeva za potporu iz točke 5. stavak 4. ovoga Natječaja počinje teći od 4. studenoga 2015. i traje do 15. siječnja 2016.

Rok u kojem potencijalni korisnici mogu postaviti pitanja vezana uz natječaj je od 4. studenog 2015. do 20. prosinca 2015. Pitanja se postavljaju elektroničkim putem sljedeće adrese: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..

Objedinjena lista zaprimljenih pitanja i odgovora objavit će se najkasnije do 2. siječnja 2016.

U prilogu dostavljamo :

1.      NATJEČAJ za provedbu podmjere 6.1. »Potpora za pokretanje poslovanja mladim poljoprivrednicima«, provedba tipa operacije 6.1.1. »Potpora mladim poljoprivrednicima«. ( NN 104/15.)

2.     NATJEČAJ za provedbu podmjere 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« – provedba operacije 4.1.2. »Zbrinjavanje, rukovanje i korištenje stajskog gnojiva u cilju smanjenja štetnog utjecaja na okoliš«. ( NN 118/15.)

3.     NATJEČAJ za provedbu podmjere 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« provedba operacije 4.1.1. »Restrukturiranje, modernizacija i povećanje konkurentnosti poljoprivrednih gospodarstava« – sektor svinjogojstva i peradarstva  ( NN 121/15.)

4.     NATJEČAJ za provedbu podmjere 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« – provedba operacije 4.1.1. »Restrukturiranje, modernizacija i povećanje konkurentnosti poljoprivrednih gospodarstava« – sektor voća i povrća  ( NN 121/15.)

5.     PRAVILNIK provedbi Podmjere 6.1.»Potpora za pokretanje poslovanja mladim poljoprivrednicima«, Podmjere 6.2 »Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima« i Podmjere 6.3., »Potpora razvoju malih poljoprivrednih gospodarstava« u okviru mjere 06 »Razvoj poljoprivrednih gospodarstava i poslovanja« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. (Narodne novine broj 42/15)

6.     PRAVILNIK provedbi mjere 04 »Ulaganja u fizičku imovinu«, podmjere 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. (Narodne novine broj 7/15)

Na temelju članka 20. stavka 1. Pravilnika o provedbi Podmjere 6.1.»Potpora za pokretanje poslovanja mladim poljoprivrednicima«, Podmjere 6.2 »Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima« i Podmjere 6.3., »Potpora razvoju malih poljoprivrednih gospodarstava« u okviru M06 »Razvoj poljoprivrednih gospodarstava i poslovanja« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. (Narodne novine broj 42/2015), Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje

NATJEČAJ

za provedbu podmjere 6.1. »Potpora za pokretanje poslovanja mladim poljoprivrednicima«, provedba tipa operacije 6.1.1. »Potpora mladim poljoprivrednicima«.

1. PREDMET NATJEČAJA

Predmet natječaja je dodjela sredstava sukladno članku 5. stavak 1. Pravilnika o provedbi Podmjere 6.1.»Potpora za pokretanje poslovanja mladim poljoprivrednicima«, Podmjere 6.2 »potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima« i Podmjere 6.3. »Potpora razvoju malih poljoprivrednih gospodarstava« u okviru M06 »Razvoj poljoprivrednih gospodarstava i poslovanja« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. (Narodne novine broj 42/2015) (u daljnjem tekstu: Pravilnik).

Pravilnik je dostupan na službenim mrežnim stranicama Narodnih novina (www.nn.hr), Ministarstva poljoprivrede, Uprava za upravljanje EU fondom za ruralni razvoj, EU i međunarodnu suradnju (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) (www.ruralni razvoj.hr) i Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja) (www.apprrr.hr).

2. PRIHVATLJIVI KORISNICI

Prihvatljivi korisnici su mladi poljoprivrednici definirani prilogom I, točkom 3. natječaja, a koji udovoljavaju uvjetima i kriterijima propisanim Pravilnikom i natječajem.

3. PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI

(1) Prihvatljive aktivnosti su aktivnosti sukladno članku 7. Pravilnika isključujući za natječaj kupnju jednogodišnjeg bilja i sjemenja. Objašnjenja pojedenih prihvatljivih aktivnosti su navedena u prilogu I u točkama 4., 5., 6. i 7. natječaja.

4. IZNOS I UDIO POTPORE

(1) Sredstva javne potpore iznose ukupno 10.000.000 eura u kunskoj protuvrijednosti.

(2) Potpora podrazumijeva dodjelu namjenskih nepovratnih novčanih sredstava za sufinanciranje provođenja prihvatljivih aktivnosti navedenih u Poslovnom planu koje su predmet tipa operacije 6.1.1. »Potpora mladim poljoprivrednicima«.

(3) Korisnik može tražiti potporu za prihvatljive aktivnosti sukladno članku 7. Pravilnika, a koje su definirane ciljevima iz članka 8. točkom (g) Pravilnika.

5. NAČIN I UVJETI PODNOŠENJA ZAHTJEVA ZA POTPORU

(1) Kao preduvjet za sudjelovanje u natječaju korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika) kako bi Agencija za plaćanja korisniku dodijelila korisničko ime i zaporku kojima se prijavljuje u AGRONET sustav (u daljnjem tekstu: AGRONET). Upute za upis u evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu dostupne su na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (http://www.apprrr.hr/).

(2) Zahtjev za potporu korisnik podnosi u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Detaljne upute za podnošenje Zahtjeva za potporu nalaze se u Pravilniku, a postupak podnošenja putem AGRONET-a pojašnjen je u Vodiču za korisnike potpora iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj podmjera 6.1 »Potpora za pokretanje poslovanja mladim poljoprivrednicima«, koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).

(3) Pri podnošenju Zahtjeva za potporu korisnici su obavezni učitati u AGRONET dokumentaciju propisanu Prilogom II. natječaja koja je njegov sastavni dio.

(4) Po završetku elektroničkog popunjavanja Zahtjeva za potporu u AGRONET-u, korisnik je dužan ispisati, ovjeriti/pečatiti i potpisati te dostaviti ovjerenu Potvrdu o podnošenju Zahtjeva za potporu preporučenom poštom s povratnicom ili osobno do roka propisanog u točki 7. natječaja, u zatvorenoj omotnici s nazivom i adresom korisnika napisanom na poleđini, s precizno naznačenim datumom i vremenom (dan, sat, minuta, sekunda), s naznakom: »NATJEČAJ ZA PODMJERU 6.1. »Potpora za pokretanje poslovanja mladim poljoprivrednicima«, provedba tipa operacije 6.1.1. »Potpora mladim poljoprivrednicima« na sljedeće adrese ovisno o lokaciji ulaganja:

Lokacija ulaganja na području Grada Zagreba, Zagrebačke, Varaždinske, Krapinsko-zagorske, Sisačko-moslavačke i Međimurske županije:

AGENCIJA ZA PLAĆANJA U POLJOPRIVREDI, RIBARSTVU I RURALNOM RAZVOJU

Podružnica u Zagrebačkoj županiji

Ulica grada Vukovara 70/VI

10126 Zagreb

Tel.: (01) 6446-299, (01) 6446-300

6. NAČIN I UVJETI PODNOŠENJA ZAHTJEVA ZA ISPLATU

(1) Korisnik je dužan dostaviti Zahtjev za isplatu u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Način podnošenja Zahtjeva za isplatu pojašnjen je i u Vodiču za korisnike potpora iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj podmjera 6.1 »Potpora za pokretanje poslovanja mladim poljoprivrednicima«, tip operacije 6.1.1. »Potpora mladim poljoprivrednicima«, koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).

(2) Prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu korisnici su obavezni učitati u AGRONET svu dokumentaciju propisanu Prilogom III natječaja koja je njegov sastavni dio.

(3) Po završetku elektroničkog popunjavanja Zahtjeva za isplatu u AGRONET-u, korisnik je dužan u roku tri godine od dana izdavanja Odluke o dodjeli sredstava osobno ili preporučenom pošiljkom s povratnicom dostaviti ovjerenu Potvrdu o podnošenju zahtjeva za isplatu, zajedno s propisanom dokumentacijom u izvorniku u papirnatom obliku, u zatvorenoj omotnici s nazivom i adresom korisnika napisanom na poleđini, s naznakom: »EPFRR – Podmjera: 6.1./Tip operacije 6.1.1., Zahtjev za isplatu – ne otvarati« na adresu: Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, Sektor za ruralni razvoj, Služba za odobrenje isplata, Ulica grada Vukovara 269d, 10000 Zagreb.

(1) Detaljne upute za podnošenje Zahtjeva za isplatu, postupak obrade i donošenje odluka nalaze se u člancima 26. – 28. Pravilnika.

7. ROKOVI ZA PODNOŠENJE ZAHTJEVA

(1) Zahtjevi za potporu mogu se početi popunjavati i podnositi u AGRONET-u od
5. listopada 2015. do 23. prosinca 2015.

(2) Rok za podnošenje potvrde o podnošenju Zahtjeva za potporu iz točke 5. stavak 4. natječaja počinje teći od 5. listopada 2015. i traje do 23. prosinca 2015.

(3) Rok u kojem potencijalni korisnici mogu postaviti pitanja vezana uz natječaj je od 30. listopada do 27. studenoga 2015. Pitanja se postavljaju elektroničkim putem na sljedeće adrese: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..

PRILOG I

Objašnjenje odredbi Pravilnika o provedbi Podmjere 6.1. »Potpora za pokretanje poslovanja mladim poljoprivrednicima«

1. Pri izradi poslovnog plana u podmjeri 6.1., korisnik prikazuje prihvatljive aktivnosti koje planira provoditi u svrhu ostvarivanja definiranih ciljeva. Prihvatljive aktivnosti u poslovnom planu moraju biti prikazane u iznosu od najmanje koliko je određena visina potpore po korisniku za podmjeru 6.1. (50.000 eura u kunskoj protuvrijednosti).

2. Članak 5. stavak 5., točka 2.

Isplata druge rate potpore se može obaviti ako je uz Zahtjev za isplatu priložen dokaz da su aktivnosti iz poslovnog plana započete.

Započete aktivnosti se tumače na način da je provedba poslovnog plana započeta. Npr. ako je korisnik planirao u poslovnom planu:

– kupiti 10 muznih krava, započeta aktivnost bi bila da je kupio 2 muzne krave,

– izgraditi telićnjak na poljoprivrednom gospodarstvu, započeta aktivnost bi bila da je ili nabavljena određena količina materijala za izgradnju ili prijavljen početak gradnje nadležnom tijelu ili započeta izgradnja temelja koja može biti vidljiva iz građevinskog dnevnika,

– nabaviti sadnice višegodišnjeg bilja, započeta aktivnost bi bila da je kupio određen dio planiranih sadnica,

– kupiti poljoprivredno zemljište i poljoprivrednu mehanizaciju, započeta aktivnost bi bila sklapanje predugovora o kupnji poljoprivrednog zemljišta ili račun za prvu ratu za poljoprivrednu mehanizaciju.

Provedba prihvatljive aktivnosti operativno poslovanje poljoprivrednog gospodarstva iz članka 7. stavka 1. točke i) ne smatra se početkom provedbe aktivnosti iz poslovnog plana.

3. Članak 6.

Prihvatljivi korisnici u podmjeri 6.1 su mladi poljoprivrednici koji su u trenutku podnošenja zahtjeva za potporu stariji od 18 a mlađi od 40 godina koji podnose poslovni plan za poljoprivredno gospodarstvo ekonomske veličine od 8.000 do 49.999 eura.

Mladi poljoprivrednik može biti nositelj/ odgovorna osoba u;

a) obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu,

b) obrtu registriranom za obavljanje poljoprivredne djelatnosti,

c) trgovačkom društvu registriranom za obavljanje poljoprivredne djelatnosti,

d) zadruzi registriranoj za obavljanje poljoprivredne djelatnosti.

Mladi poljoprivrednik je upisan u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava kao nositelj/odgovorna osoba poljoprivrednog gospodarstva u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu, a najkasnije pri podnošenju Zahtjeva za isplatu 1. rate odnosno najkasnije devet mjeseci od dodjele odluke o dodjeli sredstava. Mladi poljoprivrednik koji podnosi poslovni plan za trgovačko društvo registrirano za obavljanje poljoprivredne djelatnosti ili zadrugu registriranu za obavljanje poljoprivredne djelatnosti mora biti Upisan kao nositelj/odgovorna osoba poljoprivrednog gospodarstva u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu. Mladi poljoprivrednik koji podnosi poslovni plan za obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo ili obrt može biti upisan kao nositelj/odgovorna osoba poljoprivrednog gospodarstva najkasnije pri podnošenju Zahtjeva za isplatu 1.rate.

U zahtjevu za potporu mladi poljoprivrednik je dužan dostaviti potvrdu od Savjetodavne službe za SO kojom dokazuje da je ispunjen uvjet prihvatljivosti o ekonomskoj veličini poljoprivrednog gospodarstva.

Ako je mladi poljoprivrednik nositelj poljoprivrednog gospodarstva u trenutku podnošenja zahtjeva za potporu, tada dostavlja potvrdu Savjetodavne službe za SO za poljoprivredno gospodarstvo u kojemu je nositelj/odgovorna osoba.

Ako pri podnošenju zahtjeva za potporu mladi poljoprivrednik nije nositelj/odgovorna osoba obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva ili obrta, dužan je uz Zahtjev za potporu dostaviti potvrdu od Savjetodavne službe za SO za obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo ili obrt koje će preuzeti. U tome slučaju, mladi poljoprivrednik je dužan u cijelosti preuzeti obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo ili obrt za koje je dostavio potvrdu od Savjetodavne službe za SO, odnosno biti upisan u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava kao nositelj/odgovorna osoba najkasnije pril podnošenju Zahtjeva za isplatu prve rate potpore, ali ne kasnije od 9 mjeseci nakon dodjele Odluke o dodjeli sredstava. Ako kod podnošenja Zahtjeva za potporu mladi poljoprivrednik nije nositelj/odgovorna osoba obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva ili obrta, dužan je uz Zahtjev za potporu priložiti pisani dokaz u kojem su navedeni način, uvjeti i rok preuzimanja poljoprivrednog gospodarstva između trenutnog nositelja/odgovorne osobe obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva ili obrta i mladog poljoprivrednika.

Preuzimanje obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva ili obrta smatra se imenovanjem mladog poljoprivrednika za nositelja/upravitelja obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva ili obrta.

Dodijeljena potpora u podmjeri 6.1 ne može se koristiti za kupovinu obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva ili obrta za koje je mladi poljoprivrednik priložio potvrdu o ekonomskoj veličini kada mladi poljoprivrednik nije bio nositelj/odgovorna osoba istog u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu.

U zahtjevu za potporu mladi poljoprivrednik navodi broj žiro-računa trgovačkog društva ili zadruge u kojem je nositelj, a ako nije nositelj/odgovorna osoba u obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu ili obrtu u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu navodi žiro-račun fizičke osobe (sebe osobno).

4. Članak 7. stavak 1. točka a)

Prihvatljive aktivnosti se ne odnose na kupnju stočne hrane.

5. Članak 7. stavak 1. točka b)

Prerada proizvoda se definira na način:

a) prihvatljiva je aktivnost prerade samo za proizvode iz Dodatka I Ugovora o funkcioniranju EU i to proizvoda iz vlastite proizvodnje i uz uvjet da je i proizvod koji je rezultat prerade iz Dodatka I Ugovora o EU.

b) aktivnosti prerade odnose se na:

– izgradnju novih prostora i objekata, te kupnju opreme za preradu proizvoda u kojima se obavlja čišćenje, pranje, sortiranje, kalibriranje, podrezivanje, rezanje, sušenje, zamrzavanje, konfekcioniranje, fermentiranje, ukiseljavanje, označavanje, pakiranje i skladištenje voća (uključujući grožđe i masline), povrća, ljekovitog, aromatičnog i začinskog bilja, gljiva, i cvijeća,

– održavanje i/ili rekonstrukciju objekata prerade te nabavu opreme.

Prihvatljiva je kupnja i rabljene opreme za preradu proizvoda od fizičkih i pravnih osoba.

6. Članak 7. stavak 1., točka d)

Prihvatljiva aktivnost kupnje poljoprivredne mehanizacije, strojeva i opreme odnosi se i na kupnju rabljene poljoprivredne mehanizacije, strojeva i opreme od fizičkih i pravnih osoba.

7. Članak 7. stavak 1., točka i)

Operativno poslovanje poljoprivrednog gospodarstva se odnosi na plaću i doprinose zaposlenih vezano uz poljoprivrednu djelatnost na poljoprivrednom gospodarstvu, izradu projektno-tehničke dokumentacije, geodetskih podloga, elaborata, certifikata te usluge stručnjaka vezano uz izradu poslovnog plana i podnošenje Zahtjeva za potporu. Izrada projektno-tehničke dokumentacije, geodetskih podloga, elaborata, certifikata te usluge stručnjaka su prihvatljive i prije podnošenja Zahtjeva za potporu. Ukupne aktivnosti prikazane u poslovnom planu vezano za operativno poslovanje mogu iznositi najviše 15.000 eura. Usluge stručnjaka vezano uz izradu poslovnog plana i podnošenje Zahtjeva za potporu mogu iznositi najviše 2.500 eura.

Zahtjevi za potporu kod kojih su u poslovnom planu za aktivnost operativnog poslovanja navedeni iznosi veći od 15.000 eura, odnosno ako je za usluge stručnjaka vezano uz izradu poslovnog plana i podnošenja Zahtjeva za potporu navedeni iznos veći od 2.500 eura, bit će odbijeni.

8. Članak 8. točka k)

Vezano uz definiciju aktivnog poljoprivrednika, mladi poljoprivrednik pri podnošenju Zahtjeva za potporu mora priložiti Izjavu vezano uz definiciju aktivnog poljoprivrednika koja je sastavni dio Pravilnika o provedbi izravne potpore poljoprivredi i IAKS mjera ruralnog razvoja (NN 35/15).

Za trgovačko društvo i zadrugu za koje mladi poljoprivrednik podnosi poslovni plan u podmjeri 6.1., poljoprivreda mora biti glavna djelatnost u Registru poslovnih subjekata koji se vodi pri Državnom zavodu za statistiku. Sukladno nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2007., poljoprivreda kao glavna djelatnost u podmjeri 6.1 smatra se Područje A, Odjeljak 01, skupine od 01.1 do uključujući 01.6 i razredi od 01.11 do 01.64. Stoga mladi poljoprivrednik pri podnošenju Zahtjeva za potporu mora priloži Obavijest o razvrstavanju poslovnog subjekta prema NKD-u ne stariju od 15 dana prije podnošenja Zahtjeva za potporu.

Aktivnim poljoprivrednikom u podmjeri 6.1 ne smatraju se fizičke ili pravne osobe koje obavljaju djelatnosti iz članka 9. stavka 2. podstavka 1. Uredbe (EU) br. 1307/2013.

9. Članak 8. točka n) i o)

Korisnik treba biti registriran u Registru poreznih obveznika kao porezni obveznik na osnovi plaćanja poreza na dobit ili dohodak i obveznik socijalnih doprinosa (mirovinsko i zdravstveno osiguranje) na osnovi poljoprivrede u skladu s nacionalnim zakonodavstvom najkasnije pri podnošenju zahtjeva za isplatu treće rate.

Za obveznike poreza na dohodak – poljoprivredno gospodarstvo na kojemu je mladi poljoprivrednik nositelj mora plaćati zdravstveno i mirovinsko na temelju poljoprivredne djelatnosti te mora biti upisan u RPO.

Za obveznike poreza na dobit – poljoprivredno gospodarstvo na kojemu je mladi poljoprivrednik nositelj mora zaposliti na puno radno vrijeme.

Mladi poljoprivrednik je dužan najkasnije pri podnošenju Zahtjeva za isplatu treće rate potpore biti zaposlen na puno radno vrijeme u poljoprivrednom gospodarstvu za koje je ostvario potporu, te ne smije biti zaposlen u drugoj fizičkoj ili pravnoj osobi.

Mladi poljoprivrednik je dužan ostati nositelj/odgovorna osoba poljoprivrednog gospodarstva i biti zaposlen na puno radno vrijeme za koje je ostvario potporu u podmjeri 6.1 najmanje 5 godina nakon konačne isplate potpore.

10. Članak 17. stavak 4.

Mladi poljoprivrednik je dužan u Zahtjevu za potporu i Zahtjevu za isplatu treće rate potpore dostaviti Izjavu da mu nije dodijeljena financijska potpora te da je neće tražiti iz javnih izvora na natječajima tijela državne uprave, Vladinih ureda i tijela, javnih institucija, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno sredstva iz fondova EU i međunarodnih fondova kao ni iz donacija za aktivnosti predviđene poslovnim planom u sklopu prijave na natječaj.

11. Članak 27. stavak 1.

Mladi poljoprivrednik je dužan dostaviti Izvještaj o napretku svakih 6 mjeseci, računajući od dana izdavanja odluke o dodjeli sredstava.

Zadnji Izvještaj o napretku svakih 6 mjeseci od dana izdavanja Odluke o dodjeli sredstava mladi poljoprivrednik je dužan poslati uz Zahtjev za isplatu treće rate potpore.

12. Članak 7.

Aktivnosti za koje je mladi poljoprivrednik ostvario potporu unutar Nacionalnog pčelarskog programa za razdoblje od 2014. do 2016. i Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014 – 2018 ne mogu biti predmet potpore u podmjeri 6.1.

Prilog I. Kriteriji odabira Zahtjeva za potporu

Kriteriji odabira tip operacije 6.1.1.

13. Kriterij odabira broj 2

Da bi mladi poljoprivrednik ostvario 10 bodova po navedenom kriteriju, mora u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu biti postavljen za nositelja/odgovornu osobu na poljoprivrednom gospodarstvu i imati više od 50% poljoprivrednog potencijala koji su temelj izračuna ekonomske veličine poljoprivrednog gospodarstva u vlasništvu/posjedu. Da bi mladi poljoprivrednik ostvario 5 bodova po navedenom kriteriju, mora u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu biti postavljen za nositelja/odgovornu osobu na poljoprivrednom gospodarstvu te imati više od 50% poljoprivrednog potencijala koji su temelj izračuna ekonomske veličine poljoprivrednog gospodarstva u drugoj ugovornoj obvezi na period više od 15 godina. Mladi poljoprivrednik koji u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu nije postavljen za nositelja/odgovornu osobu na poljoprivrednom gospodarstvu ne može ostvariti bodove po ovome kriteriju.

14. Kriterij odabira broj 4

Kada je mladi poljoprivrednik u poslovnom planu naveo više lokacija/područja u kojima se provode aktivnosti iz poslovnog plana, tada ostvaruje bodove za stupanj razvijenosti jedinice lokalne samouprave prema mjestu upisa poljoprivrednog gospodarstva u Upisnik poljoprivrednika.

15. Kriterij odabira broj 5

Pod pojmom nezaposleni, za potrebe natječaja za podmjeru 6.1, podrazumijevaju se osobe koje nisu u radnom odnosu i koje se kao takve vode u evidenciji nezaposlenih Hrvatskog zavoda za zapošljavanje. Mladi poljoprivrednik koji prilikom podnošenja Zahtjeva za potporu dostavi potvrdu Hrvatskog zavoda za zapošljavanje ne stariju 15 dana od dana prije podnošenja Zahtjeva za potporu, a iz koje je vidljivo da se nalazi u evidenciji nezaposlenih ostvaruje 5 ili 10 bodova ovisno o dužni trajanja nezaposlenosti.

16. Kriterij odabira broj 6

Da bi mladi poljoprivrednik ostvario bodove po navedenom kriteriju, poljoprivredno gospodarstvo mora imati najmanje 50% poljoprivrednog zemljišta upisano u ARKOD sustavu na područjima s prirodnim ograničenjima i ostalim posebnim ograničenjima najkasnije u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu, a sve aktivnosti prikazane u poslovnom planu se moraju provoditi u područjima s prirodnim ograničenjima i ostalim posebnim ograničenjima.

17. Kriterij odabira broj 7

Da bi mladi poljoprivrednik ostvario bodove po navedenom kriteriju, aktivnosti prikazane u poslovnom planu se moraju odnositi najmanje 50% na prioritetne sektore u odnosu na ukupan iznos svih aktivnosti prikazanih u poslovnom planu.

18. Kriterij odabira broj 8

Da bi mladi poljoprivrednik ostvario bodove po navedenom kriteriju mora biti evidentiran u registrima nadležnih institucija koje su nadležne za ekološku proizvodnju, sustave kvalitete za poljoprivredne proizvode i agro-okolišne mjere u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu, a sve aktivnosti prikazane u poslovnom planu se moraju odnositi ili na ekološku proizvodnju ili sustave kvalitete za poljoprivredne proizvode ili agro-okolišne mjere.

Agro-okolišne mjere su određene Pravilnikom o izmjenama i dopunama Pravilnika o provedbi izravne potpore poljoprivredi i IAKS mjera ruralnog razvoja (NN 35/15, 53/15, 69/15) u članku 66. i ne odnose se na integriranu proizvodnju.

PRILOG II

DOKUMENTACIJA ZA PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA POTPORU ZA OPERACIJU 6.1.1

DOKUMENTACIJA ZA BODOVANJE ZAHTJEVA ZA POTPORU PREMA KRITERIJIMA ODABIRA – Ako korisnik nije zadovoljio određeni kriterij/nije učitao obavezan dokument za provjeru kriterija odabira, bodovi za taj kriterij neće biti dodijeljeni odnosno iznosit će 0.

1    Potvrda iz evidencije nezaposlenih osoba za mladog poljoprivrednika ne starija od 15 dana na dan podnošenja Zahtjeva za potporu, izdana od Hrvatskog zavoda za zapošljavanje iz koje je vidljivo da se nalazi u evidenciji nezaposlenih osoba pri podnošenju Zahtjeva za potporu.

Pojašnjenje:

Potrebno za provjeru kriterija statusa zaposlenja mladog poljoprivrednika.

2.    Zemljišnoknjižni izvadak kao dokaz vlasništva/Posjedovni list kao dokaz posjeda katastarskih čestica/ zemljišnoknjižni izvadak s upisanim ugovorom za korištenje poljoprivrednog zemljišta na katastarskoj/im čestici/ama (na najmanje 15 godina) koje su temelj izračuna ekonomske veličine poljoprivrednog gospodarstva i ugovor.

Zemljišnoknjižni izvadak/Posjedovni list/zemljišnoknjižni izvadak s upisanim ugovorom za korištenje poljoprivrednog zemljišta na katastarskoj/im čestici/ama (na najmanje 15 godina) koje su temelj izračuna ekonomske veličine poljoprivrednog gospodarstva ne starija od 30 dana na dan podnošenja Zahtjeva za potporu.

3    Tablica za izračun udjela za kriterij odabira 2. i kriterij odabira 6.

Pojašnjenje:

Predložak tablice se preuzima iz AGRONET-a, Zahtjeva za potporu i popunjeni predložak se učitava u Zahtjev za potporu. Predložak se također može naći i na stranici www.apprrr.hr – kartica »Ruralni razvoj/Mjera 6 – Potpora za pokretanje poslovanja mladim poljoprivrednicima«.

OBAVEZNA DOKUMENTACIJA ZA SVE KORISNIKE:

4    Potpisana i ovjerena Potvrda o podnošenju Zahtjeva za potporu.

Pojašnjenje:

Nakon postupka popunjavanja/učitavanja propisane dokumentacije u Zahtjev za potporu u AGRONET-u korisnik treba odabirati opciju »PODNESI ZAHTJEV«. Nakon toga se pojavljuje link »Preuzmi« u stupcu pod nazivom »Zahtjev« putem kojeg korisnik preuzima/sprema/ispisuje Potvrdu o podnošenju Zahtjeva za potporu. Potvrdu o podnošenju Zahtjeva za potporu potrebno je ispisati, potpisati/ovjeriti i dostaviti preporučenom poštom s povratnicom ili osobno, i na adresu iz ovoga natječaja.

Dokument se dostavlja kao original u fizičkom obliku!

5    Kopija važeće osobne iskaznice korisnika.

6    Potvrda o ekonomskoj veličini poljoprivrednog gospodarstva izdana od Savjetodavne službe ne starija od 30 dana na dan podnošenja Zahtjeva za potporu.

Pojašnjenje:

U slučaju da mladi poljoprivrednik preuzima obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo ili obrt, a nije postavljen za nositelja prije podnošenja Zahtjeva za potporu, Potvrdu dostavlja za obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo ili obrt koje preuzima.

7    Ugovor ili drugi pravovaljani dokument u kojem su navedeni način, uvjeti i rok preuzimanja poljoprivrednog gospodarstva između trenutnog nositelja/odgovorne osobe poljoprivrednog gospodarstva i mladog poljoprivrednika (ako mladi poljoprivrednik nije upisan u Upisnik poljoprivrednika kao nositelj u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu).

Pojašnjenje:

Primjenjivo samo ako mladi poljoprivrednik preuzima obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo ili obrt gdje nije nositelj u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu.

8    Izjava o veličini poduzeća – ovjerena i potpisana od korisnika.

Pojašnjenje:

Predložak Izjave se preuzima iz AGRONET-a, Zahtjeva za potporu i popunjeni predložak se učitava u Zahtjev za potporu. Predložak se također može naći i na stranici www.apprrr.hr – kartica »Ruralni razvoj/Mjera 6 – Potpora za pokretanje poslovanja mladim poljoprivrednicima«. U slučaju da mladi poljoprivrednik preuzima obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo ili obrt, a nije postavljen za nositelja prije podnošenja Zahtjeva za potporu izjavu o veličini poduzeća ispunjava za obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo ili obrt koje preuzima.

9    Potvrda porezne uprave iz koje je vidljivo da korisnik ima regulirane financijske obveze prema državnom proračunu ne starija od 30 dana na dan podnošenja Zahtjeva za potporu i ovjerena od porezne uprave. U Potvrdi ne smije biti naveden dug.

10    Diploma agronomskog ili veterinarskog smjera ili svjedodžba iz područja poljoprivrede i veterine ili ugovor o radu iz kojeg je vidljivo radno iskustvo u poljoprivredi ili veterini ili izjava o radnom iskustvu na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu i dokument kao dokaz o stručnoj osposobljenosti.

Pojašnjenje:

Stručno osposobljavanje za koje se dostavlja potvrda mora biti verificirano pri Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa ili održano putem aktivnosti iz Mjere 01 »Prenošenje znanja i aktivnosti informiranja«.

OBAVEZNA DOKUMENTACIJA VEZANA UZ PROVJERU EKONOMSKE ODRŽIVOSTI PROJEKTA: Navedenu dokumentaciju dostaviti za gospodarstvo (čije poslovanje je predmetom poslovnog plana) u kojem je nostelj mladi poljoprivrednik ili će biti postavljen za nositelja.

11    OBVEZNICI POREZA NA DOHODAK DUŽNI SU DOSTAVITI NAVEDENE DOKUMENTE UZ SLJEDEĆE UVJETE

1. a. ako su u sustavu PDV-a i/ili imaju više od 149.500 HRK prometa i/ili imaju samostalnu zatvorenu radnju (da proizvodi i da zadovoljava minimalne tehničke uvjete) moraju dostaviti:

• Rekapitulaciju primitaka i izdataka za 2014. godinu

• Popis dugotrajne imovine na kraju 2014. godine

• Godišnju prijavu poreza na dohodak za 2014. godinu

b. ako imaju promet od 80.500 kn do 149.500 HRK moraju dostaviti:

• Knjigu prometa na kraju 2014. godine

• Izvješće o paušalnom dohotku od samostalnih djelatnosti i uplaćenom paušalnom porezu na dohodak i prirezu poreza na dohodak

Pojašnjenje:

– porez na dohodak utvrđuje i plaća u paušalnom iznosu

– ako plaća i utvrđuje porez kao »paušalac« onda nije obvezan predavati godišnju prijavu poreza na dohodak

c. ako imaju promet manji od 80.500 HRK moraju dostaviti:

• Evidenciju o prodaji vlastitih poljoprivrednih proizvoda1

Pojašnjenje:

– korisnik koji nije obveznik fiskalizacije i koji ne vodi poslovne knjige sukladno Zakonu o porezu na dohodak nije obvezan predavati godišnju prijavu poreza na dohodak, kao niti imati rekapitulaciju primitaka i izdataka, niti popis DI ali moraju voditi evidenciju (svi koji imaju manje od 80.000 HRK prometa – OPG-ovi, fizičke osobe koji prodaju na tržnici ili kućnom pragu)

d. korisnik koji je u godini prijave na natječaj u upisan u RPO (Registar poreznih obveznika) na temelju obavljanja određene (poljoprivredne, šumarske …) djelatnosti prvi put mora dostaviti:

• potvrdu porezne uprave da je upisan u RPO (Registar poreznih obveznika) od xx.xx.2015. godine na temelju predmetne djelatnosti

2. ako se ne radi o nijednoj od navedenih situacija:

• izjavu korisnika da nije bio obvezan predavati godišnju prijavu poreza na dohodak sukladno nacionalnom zakonodavstvu

12    OBVEZNICI POREZA NA DOBIT DUŽNI SU DOSTAVITI

1. Koji su poslovali u prethodnoj godini

• GFI-POD za prethodnu financijsku godinu (2014.) s potvrdom o primitku dokumentacije od FINA-e

• Popis dugotrajne imovine na kraju 2014. godine

2. Korisnik koji je osnovan u godini prijave na natječaj:

• izjava korisnika da je osnovan u godini prijave na natječaj

3. Korisnik koji je bio u statusu mirovanja:

• izjava o neaktivnosti sukladno članku 20., stavku 7. Zakona o računovodstvu ovjerena od FINA-e (ili potvrda FINA-e da je zaprimila predmetnu izjavu od korisnika za prethodnu financijsku godinu)

13    Poslovni plan u cijelosti popunjen u skladu s pripadajućim uputama i pojašnjenjima.

1 Ako takav dokument sadrži veći broj stranica i stoga je korisniku nepraktičan za skeniranje, dopušteno je izraditi godišnju rekapitulaciju prodanih količina (koja mora biti ovjerena od korisnika). Napominjemo da u takvom slučaju Agencija zadržava pravo, ako procijeni potrebnim, naknadno tražiti kompletnu dokumentaciju.

PRILOG III

PODMJERA 6.1

OPERACIJA 6.1.1

DOKUMENTI: Svi dokumenti moraju biti ovjereni i potpisani

0) Dokumenti koje je potrebno priložiti uz Zahtjev za isplatu svake rate

0.1.    Potpisana i ovjerena Potvrda o podnošenju Zahtjeva za isplatu

Pojašnjenje: dokument se dostavlja kao original u fizičkom obliku

0.2.    Potvrda porezne uprave iz koje je vidljivo da korisnik ima regulirane financijske obveze prema državnom proračunu ne starija od 30 dana na dana podnošenja Zahtjeva za isplatu. U potvrdi ne smije biti naveden dug.

1) Dokumentacija koju je potrebno priložiti najkasnije pri podnošenju Zahtjeva za isplatu 1. rate

1.1.    Ugovor o najmu/koncesiji/plodouživanju/zakupu/služnosti koji mora biti sklopljen na rok od najmanje 10 godina računajući od trenutka podnošenja Zahtjeva za potporu. Navedeni ugovori moraju biti upisni u zemljišne knjige.

Pojašnjenje:

Ako korisnik nema pravo vlasništva na lokaciji provedbe aktivnosti, za sljedeće aktivnosti mora dostaviti dokaz da ima pravo ulaganja:

– zakup poljoprivrednog zemljišta

– podizanje novih i/ili restrukturiranje postojećih višegodišnjih nasada

– uređenje i poboljšanje kvalitete poljoprivrednog zemljišta u svrhu poljoprivredne proizvodnje

1.2.    Ugovor o najmu sklopljen na rok od najmanje 10 godina računajući od trenutka podnošenja Zahtjeva za potporu. Navedeni Ugovor mora biti su upisan u zemljišne knjige

Pojašnjenje:

Ako je aktivnost opremanje postojećeg objekta koji nije u vlasništvu korisnika, lokacija ulaganja navedena u Ugovoru mora biti u skladu s lokacijom ulaganja koju će korisnik navesti u Zahtjevu za potporu. Vlasnik objekta u zemljišnim knjigama mora biti vlasnik koji je naveden u Ugovoru o najmu. Ugovor o najmu mora biti sklopljen između korisnika i vlasnika objekta koji je kao vlasnik upisan u zemljišne knjige

1.3.    Zemljišnoknjižni izvadak kao dokaz vlasništva

Izvadak iz zemljišne knjige izdan kod zemljišnoknjižnog odjela nadležnog općinskog suda

1.4.    Potvrda o ekonomskoj veličini poljoprivrednog gospodarstva izdana i ovjerena kod Savjetodavne službe, ne starija od 30 dana na dan podnošenja Zahtjeva za isplatu

Pojašnjenje:

Ako je korisnik nije nositelj poljoprivrednog gospodarstva u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu

2) Dokumentacija koju je potrebno priložiti najkasnije pri podnošenju Zahtjeva za isplatu 2. rate

2.1.    Dokazi o započetim aktivnostima navedenim u poslovnom planu ovisno o vrsti aktivnosti korisnika:

• predračun/račun za avans/račun za dio aktivnosti

• predugovori/račun za predujam (aktivnosti kupnje poljoprivrednog zemljišta / kupnja mehanizacije...

• građevinski dnevnik (ako je aktivnost izgradnja....) i drugi odgovarajući dokumenti

3) Dokumentacija koju je potrebno priložiti najkasnije pri podnošenju Zahtjeva za isplatu 3. rate

3.1.    Računi/ kupoprodajnih ugovora ovjereni kod javnog bilježnika

3.2.    Dostavnica/otpremnica/putni listovi

3.3.    Pravomoćna Uporabna dozvola ili drugi odgovarajući dokument u skladu sa Zakonom o prostornom uređenju i gradnji

3.4.    Uvjerenja/potvrda o stečenoj izobrazbi stručnih znanja i sposobnosti iz područja poljoprivredne proizvodnje i prerade

Pojašnjenje:

Ako je korisnik naveo kao aktivnost u poslovnom.

Stručno osposobljavanje za koje se dostavlja Uvjerenje/potvrda mora biti verificirano pri Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa ili održano putem aktivnosti iz Mjere 01 »Prenošenje znanja i aktivnosti informiranja«

3.5.    Dokaz o stručnoj spremi i radnom iskustvu korisnika

a. Svjedodžba/diploma o stečenoj stručnoj spremi agronomskog ili veterinarskog smjera i/ili

b. Ugovor o radu iz kojeg je vidljivo radno iskustvo u poljoprivredi ili veterini od minimalno 2 godine i dokaz o stručnoj osposobljenosti (uvjerenja o stečenoj izobrazbi stručnih znanja i sposobnosti iz područja poljoprivredne proizvodnje i prerade vezano uz predmetnu proizvodnju navedenu u poslovnima planu) ili

c. Izjava o radnom iskustvu na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu i dokument kao dokaz o stručnoj osposobljenosti.

Pojašnjenje:

U slučaju kada korisnik nije dostavio dokaze o stjecanju stručnih znanja i vještina (stručna sprema ili radno iskustvo), pri podnošenju Zahtjeva za potporu, a isti je naveo kao aktivnost u poslovnom planu.

Stručno osposobljavanje za koje se dostavlja potvrda mora biti verificirano pri Ministarsvu znanosti, obrazovanja i športa ili održano putem aktivnosti iz Mjere 01 »Prenošenje znanja i aktivnosti informiranja«

3.6.    Dokaz o zaposlenju

Ugovor o radu na puno radno vrijeme

Pojašnjenje:

Korisnik mora dostaviti Ugovor o radu na puno radno vrijeme na poljoprivrednom gospodarstvu za koje je ostvario potporu.

3.7.    Dokaz o statusu korisnika kao poreznog obveznika

a. Potvrda Porezne uprave o upisu u RPO (Registar poreznih obveznika) – za fizičku osobu (OPG i obrt) obveznika poreza na dohodak ili

b. Rješenje Porezne uprave o ulasku u sustav poreza na dobit – za fizičku osobu (OPG i obrt) obveznik poreza na dobit

3.8.    Potvrda o podacima evidentiranih u matičnoj evidenciji Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (e-knjižica) ne starija od 30 dana na dana podnošenja Zahtjeva za isplatu

3.9.    Obavijest o razvrstavanju poslovnog subjekta prema NKD-u ne starija od 30 dana prije podnošenja Zahtjeva za potporu izdana od Državnog zavoda za statistiku.

Pojašnjenje:

Za trgovačka društva i zadruge u kojima je mladi poljoprivrednik nositelj/odgovorna osoba

3.10.    Potvrda o ekonomskoj veličini poljoprivrednog gospodarstva izdana i ovjerena kod Savjetodavne službe ne starija od 30 dana na dana podnošenja Zahtjeva za isplatu

Pojašnjenje:

Ako je u poslovnom planu naveden cilj Povećanje proizvodnog kapaciteta

Popis planinskih područja, područja sa značajnim prirodnim ograničenjima i ostala područja s posebnim ograničenjima na području Varaždinske županije: Bednja, Beretinec, Breznica, Breznički hum, Cestica, Donja Voća, Gornji kneginec, Ivanec, Jalžabet

Lokacija ulaganja na području Grada Zagreba, Zagrebačke, Varaždinske, Krapinsko-zagorske, Sisačko-moslavačke i Međimurske županije:

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju

Podružnica u Zagrebačkoj županiji

Ulica grada Vukovara 70/VI, 10126 Zagreb

Tel.: (01) 6446-299, (01) 6446-300.

(5) Korisnici koji su obveznici provedbe postupka javne nabave prema Zakonu o javnoj nabavi i podzakonskim propisima na temelju Zakona o javnoj nabavi prilikom podnošenja Zahtjeva za potporu dostavljaju i dokumentaciju iz provedenog postupka javne nabave navedenu u Prilogu III. Natječaja. Dokumentacija iz postupka javne nabave se dostavlja u elektroničkom obliku na CD-u/DVD-u preporučenom pošiljkom s povratnicom ili osobno na adresu: Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, Sektor općih i pravnih poslova, Služba za javnu nabavu, Ulica grada Vukovara 269d, 10000 Zagreb.

6. NAČIN I UVJETI PODNOŠENJA ZAHTJEVA ZA ISPLATU

(1) Korisnik je nakon završenog projekta dužan dostaviti Zahtjev za isplatu u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Način podnošenja Zahtjeva za isplatu pojašnjen je i u Vodiču za korisnike potpora iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj podmjera 4.1. »Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva« i podmjera 4.2. »Potpora za ulaganja u preradu, marketing i/ili razvoj poljoprivrednih proizvoda«, koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).

(2) Prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu korisnici su obvezni učitati u AGRONET svu dokumentaciju propisanu Prilogom IV ovoga Natječaja koja je njegov sastavni dio.

(3) Po završetku elektroničkog popunjavanja Zahtjeva za isplatu u AGRONET-u, korisnik je dužan ispisati, ovjeriti/pečatiti i potpisati Potvrdu o podnošenju Zahtjeva za isplatu s originalima računa/ovjerenim kupoprodajnim ugovorima u izvorniku u papirnatom obliku, koje korisnik dostavlja preporučenom poštom s povratnicom ili osobno, najkasnije do 24 mjeseca od izdavanja Odluke o dodjeli sredstava za građenje i podizanje nasada, odnosno do 12 mjeseci od izdavanja Odluke o dodjeli sredstava za opremanje, u zatvorenoj omotnici s nazivom i adresom korisnika napisanom na poleđini, s naznakom: »EPFRR – Podmjera: 4.1./Operacija: 4.1.2., Zahtjev za isplatu – ne otvarati«, na adresu: Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, Sektor za ruralni razvoj, Služba za odobrenje isplata, Ulica grada Vukovara 269d, 10000 Zagreb.

(4) Detaljne upute za podnošenje Zahtjeva za isplatu, postupak obrade i donošenje odluka nalaze se u člancima 31. – 33. Pravilnika.

7. ROKOVI ZA PODNOŠENJE ZAHTJEVA

(1) Zahtjevi za potporu mogu se početi popunjavati i podnositi u AGRONET-u od 28. listopada 2015. do 30. prosinca 2015.

(2) Rok za podnošenje Potvrde o podnošenju Zahtjeva za potporu iz točke 5. stavak 4. ovoga Natječaja počinje teći od 28. listopada 2015. i traje do 30. prosinca 2015.

(3) Rok u kojem potencijalni korisnici mogu postaviti pitanja vezana uz natječaj je od 28. listopada 2015. do 15. prosinca 2015. Pitanja se postavljaju elektroničkim putem na adresama: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..

PRILOG 1

LISTA PRIHVATLJIVIH TROŠKOVA ZA OPERACIJU 4.1.2.

Zbrinjavanje, rukovanje i korištenje stajskog gnojiva u cilju smanjenje štetnog utjecaja na okoliš
    

Fokus područje
    

Potencijalni doprinos fokus području

Kod troška    Naziv prihvatljivih troškova
       

Svi navedeni troškovi unutar Liste prihvatljivih troškova uključuju i troškove za pripadajući hardware i software koji omogućuje vođenje proizvodnih procesa
    
    

Operacija 4.1.2.
    

Zbrinjavanje, rukovanje i korištenje stajskog gnojiva u cilju smanjenje štetnog utjecaja na okoliš
    
    

4.1.2.a
    

Ulaganje u građenje vlastitih skladišnih kapaciteta za stajski gnoj i digestate uključujući opremu za rukovanje i korištenje stajskog gnoja i digestata za vlastite potrebe od minimalno 70%
    

5D
    

4B

    

Građenje
   

– objekata za skladištenje, manipulaciju, sušenje, peletiranje, kompostiranje i baliranje stajskog gnoja i digestate
    

5D
    

4B

    

Oprema
    
    

    

– oprema za rukovanje, skladištenje, sušenje, prešanje, mljevenje, peletiranje, kompostiranje, baliranje i korištenje stajskog gnoja i digestata
    

5D
    

4B

4.1.2.b
    

Ulaganje u poboljšanje učinkovitosti korištenja gnojiva (strojevi i oprema za utovar, transport i primjenu gnojiva – organskog gnojiva) za vlastite potrebe od minimalno 70%
    

5D
    

4B

    

– utovar i priprema gnojiva (traktor – jedan komad, tegljač – jedan komad, prednji ili zadnji traktorski utovarivači – viličar, samohodni utovarivači, kombinirani utovarivači, utovarivači – bageri, viličar, utovarivač gusjeničar– buldozer, buldozer mnipulator stajskim gnojem, transporteri za kruti stajski gnoj, uređaji za miješanje i separaciju gnojnice i gnojovke, pumpe za pražnjenje tankova)
    

5D
    

4B

    

– transport gnojiva (specijalne prikolice – poluprikolice, priključne i samohodne prikolice/cisterne za transport krutog stajskog gnojiva, gnojnice i gnojovke s odgovarajućom opremom za primjenu)
    

5D
    

4B, 4C

    

– primjena gnojiva – rasipači, aplikator gnojovke i dr.
    

5D
    

4B, 4C

    

Opći troškovi (ostalo)

– troškovi pripreme poslovnog plana,

– troškovi pripreme dokumentacije za Natječaj,

– troškovi projektno-tehničke dokumentacije, geodetskih podloga i elaborata,

– usluge arhitekata, inženjera i konzultanata, studije izvedivosti.

    

Nematerijalna ulaganja

– kupnja ili razvoj računalnih programa,

– kupnja prava na patente i licence,

– autorska prava,

– registracija i održavanje žigova,

– sustav kvalitete i

– ostala nematerijalna ulaganja povezana s materijalnim ulaganjem.

Lista dozvoljenih radova vezano uz građenje

A. GRAĐEVINSKI RADOVI

1. Pripremni radovi

2. Rušenja i demontaže

3. Zemljani radovi

4. Betonski radovi

5. Armirano-betonski radovi i armički radovi

6. Montažerski radovi

7. Tesarski radovi

8. Zidarski radovi

9. Čelična konstrukcija

10. Izolatorski radovi

11. Krovopokrivački radovi

B. OBRTNIČKI RADOVI

1. Limarski radovi

2. Stolarski radovi

3. Bravarski radovi

4. Staklarski radovi

5. Gips-kartonski radovi

6. Podne i zidne obloge

7. Kamenarski radovi

8. Keramičarski radovi

9. Parketarski radovi

10. Soboslikarsko-ličilački radovi

11. Fasaderki radovi

C. INSTALATERSKI RADOVI

1. Elektroinstalacije

2. Instalacije vodovoda i kanalizacije i zaštite od požara

3. Sanitarna oprema

4. Strojarske instalacije

5. Instalacija plina, grijanja, hlađenja i ventilacije

6. Priključak plina

D. UREĐENJE OKOLIŠA I PRISTUPNIH PUTEVA

PRILOG II
DOKUMENTACIJA ZA PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA POTPORU ZA OPERACIJU 4.1.2

DOKUMENTACIJA ZA BODOVANJE ZAHTJEVA ZA POTPORU PREMA KRITERIJIMA ODABIRA – Ako korisnik nije zadovoljio određeni kriterij/nije učitao obavezan dokument za provjeru kriterija odabira, bodovi za taj kriterij neće biti dodijeljeni odnosno iznosit će 0.

1.    Izračun ekonomske veličine poljoprivrednog gospodarstva izdan i potpisan od strane Savjetodavne službe, izdan nakon objave Natječaja

Pojašnjenje:

Na temelju podataka iz Izračuna ekonomske veličine poljoprivrednog gospodarstva se dodjeljuju bodovi na kriteriju odabira »Veličina gospodarstva SO« i »Korišteno poljoprivredno zemljište (broj uvjetnih grla po hektru)«.

OBAVEZNA DOKUMENTACIJA ZA SVE KORISNIKE:

2.    Potpisana i ovjerena Potvrda o podnošenju Zahtjeva za potporu.

Pojašnjenje:

Nakon postupka popunjavanja/učitavanja propisane dokumentacije u Zahtjev za potporu u AGRONET-u korisnik treba odabirati opciju »PODNESI ZAHTJEV«. Nakon toga se pojavljuje link »Preuzmi« u stupcu pod nazivom »Zahtjev« putem kojeg korisnik preuzima/sprema/ispisuje Potvrdu o podnošenju Zahtjeva za potporu. Potvrdu o podnošenju Zahtjeva za potporu potrebno je ispisati, potpisati/ovjeriti i dostaviti preporučenom poštom s povratnicom ili osobno, i na adresu iz ovoga natječaja.

Dokument se dostavlja kao original u fizičkom obliku!

3.    Izjava korisnika je li obveznik javne nabave – ovjerena (ako je primjenjivo) i potpisana od strane korisnika.

Pojašnjenje:

OPG, obrti i druge fizičke osobe nisu obvezni popuniti i učitati ovaj dokument

Predložak Izjave se pruzima iz AGRONET-a, Zahtjeva za potporu i popunjeni učitava u Zahtjev za potporu. Predložak se također može naći i na stranici www. apprrr.hr kartica »Ruralni razvoj/Mjera 4 – Ulaganja u fizičku imovinu«.

4.    Izjava o nepostojanju sukoba interesa između korisnika i ponuditelja, ovjerena (ako je primjenjivo) i potpisana od strane korisnika.

Pojašnjenje:

Predložak Izjave se pruzima iz AGRONET-a, Zahtjeva za potporu i popunjeni učitava u Zahtjev za potporu. Predložak se također može naći i na stranici www. apprrr.hr kartica »Ruralni razvoj/Mjera 4 – Ulaganja u fizičku imovinu«.

5.    Tablica troškova i izračuna potpore.

Pojašnjenje: Predložak Tablice troškova i izračuna potpore se pruzima iz AGRONET-a, Zahtjeva za potporu i popunjena se učitava u Zahtjev za potporu. Predložak se također može naći i na stranici www. apprrr.hr kartica »Ruralni razvoj/Mjera 4 – Ulaganja u fizičku imovinu«.

6.    Potvrda Porezne uprave iz koje je vidljivo da korisnik ima regulirane financijske obveze prema državnom proračunu ne starija od od 30 dana na dan podnošenja Zahtjeva za potporu i ovjerena od strane Porezne uprave.

7.    Ponuda za svako pojedino ulaganje i – ponuda/račun za opći trošak.

Pojašnjenje:

Računi za opće troškove mogu biti prihvatljivi i prije podnošenja Zahtjeva za potporu, ali ne ranije od 1. siječnja 2014.

Ponude moraju biti važeće na dan podnošenja Zahtjeva za potporu.

Ako je korisnik prikupio ponude na jeziku koji nije hrvatski ili engleski, korisnik mora priložiti i ovjereni prijevod sudskog tumača navedenih dokumenata. Valuta u kojoj je iskazan iznos mora biti navedena u ponudi/računu.

Ponuda/račun mora biti ovjeren i potpisan od strane ponuditelja.

8.    Rješenja Ministarstva zaštite okoliša i prirode u sljedećim slučajevima:

Ako je ulaganje korisnika na Prilogu I Uredbe o procjeni utjecaja zahvata na okoliš NN 61/14 dostaviti Rješenje o prihvatljivosti zahvata za okoliš izdano od strane Ministarstva zaštite okoliša i prirode.

Ako je ulaganje korisnika na Prilogu II ili Prilogu III Uredbe o procjeni utjecaja zahvata na okoliš NN 61/14 dostaviti:

– Rješenje kojim se utvrđuje da za zahvat nije potrebno provesti procjenu utjecaja na okoliš od strane Ministarstva zaštite okoliša i prirode (Prilog II) ili nadležnog upravnog odjela u županiji (Prilog III) ili

– ako je korisniku izdano Rješenje kojim se potvrđuje da je za zahvat potrebno provesti procjenu utjecaja na okoliš – potrebno je dostaviti i Rješenje kojim se potvrđuje da je za zahvat potrebno provesti procjenu utjecaja na okoliš i Rješenje o prihvatljivosti zahvata za okoliš izdano od strane Ministarstva zaštite okoliša i prirode (Prilog II) ili nadležnog upravnog odjela u županiji (Prilog III).

Ako korisnik ne dostavi niti jedno od navedenih Rješenja, obavezan je priložiti Izjavu projektanta u slučaju građenje ili u slučaju ulaganja koja se ne odnose na građenje, Izjavu stručne osobe da prijavljeno ulaganje ne predstavlja niti jedan od zahvata navedenih u PRILOGU I, PRILOGU II ili PRILOGU III Uredbe o procjeni utjecaja zahvata na okoliš NN 61/14. (osim za nabavu gospodarskih vozila, pokretne opreme i poljoprivredne mehanizacije).

9.    Izjava projektanta u slučaju građenja skladišnih kapaciteta za stajski gnoj i digestate da je predmetno ulaganje u provedbu Direktive Vijeća 91/676/EEZ od 12. prosinca 1991. uz obrazloženje i pozivanje na članke Akcijskog programa zaštite voda od onečišćenja uzrokovanog nitratima poljoprivrednog podrijetla NN 15/13 ili

Obrazloženje korisnika u slučaju ulaganja u opremu za rukovanje i korištenje stajskog gnoja i digestata i/ili ulaganja u poboljšanje učinkovitosti korištenja gnojiva (strojevi i oprema za utovar, transport i primjenu gnojiva – mineralnog i organskog gnojiva na koji način je njegovo ulaganje ulaganje u provedbu Direktive Vijeća 91/676/EEZ od 12. prosinca 1991. uz obrazloženje i pozivanje na članke Akcijskog programa zaštite voda od onečišćenja uzrokovanog nitratima poljoprivrednog podrijetla NN 15/13.

OBAVEZNA DOKUMENTACIJA OVISNO O VRSTI ULAGANJA

10.    Preslika osobne iskaznice nositelja/odgovorne osobe iz Upisnika poljoprivrednih gospodarstava

Pojašnjenje: U slučaju ulaganja koje provodi mladi poljoprivrednik.

11.    Elaborat procjene tržišne vrijednosti nekretnine ovjeren od ovlaštenog sudskog vještaka.

Pojašnjenje: U slučaju kupnje zemljišta i/ili objekata. Lokacija ulaganja navedena u Elaboratu procjene tržišne vrijednosti nekretnine mora biti u skladu s lokacijom ulaganja koju će korisnik upisati kao lokaciju ulaganja u Zahtjevu za potporu.

12.    Ugovor o kupoprodaji i Prijedlog za uknjižbu s prijemnim štambiljem općinskog suda.

Pojašnjenje:

Umjesto Prijedloga za uknjižbu s prijemnim štambiljem općinskog suda korisnik može učitati i Izvadak iz zemljišne knjige s upisanim vlasništvom na ime korisnika

U slučaju kupnje zemljišta i/ili objekata koji su kupljeni prije podnošenja Zahtjeva za potporu.

Trošak za kupnju zemljišta i/ili objekata koji je nastao prije podnošenja Zahtjeva za potporu je prihvatljiv ako je nastao nakon 1. siječnja 2014.

13.    Glavni projekt i/ili Tipski projekt za koji je Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja donijelo Rješenje o tipskom projektu – ovjereni i potpisani od strane ovlaštenog projektanata ili drugi dokument koji ima istu namjenu izrađen i ovjeren od strane ovlaštene osobe odgovarajuće struke i

Tehnološki projekt ili drugi dokument koji sadrži opis proizvodnog procesa.

Ako Glavni/Tipski projekt ili drugi dokument koji ima istu namjenu izrađen i ovjeren od strane ovlaštene osobe odgovarajuće struke ne sadržava troškovnik, priložiti i Troškovnik projektiranih radova izrađen i ovjeren od strane ovlaštene osobe odgovarajuće struke.

Pojašnjenje:

U slučaju građenja i opremanja objekta: Glavni projekt i/ili Tipski projekt ili drugi dokument koji ima istu namjenu izrađen i ovjeren od strane ovlaštene osobe odgovarajuće struke, troškovnik projektiranih radova, tehnološki projekt, ili drugi dokument koji sadrži opis proizvodnog procesa,

– opremanje postojećih objekata: tehnološki projekt ili drugi dokument koji sadrži opis proizvodnog procesa

Korisnik je obavezan dostaviti Glavni ili Tipski projekt ili drugi dokument koji ima istu namjenu izrađen i ovjeren od strane ovlaštene osobe odgovarajuće struke i u slučaju ulaganja u građenje za koje nije bio u obvezi izraditi Glavni ili Tipski projekt sukladno nacionalnom zakonodavstvu koje uređuje područje gradnje.

14.    Dokument kojim se odobrava građenje izdan od tijela nadležnog za graditeljstvo, prema Zakonu o gradnji, Zakonu o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama s oznakom pravomoćnosti za one dokumente za koje je oznaka pravomoćnosti primjenjiva ili izjava ovlaštenog projektanta da za građenje ili za postojeću građevinu nije potreban akt kojim se odobrava građenje/nije bilo potrebno ishoditi akt kojim se odobrava građenje.

Pojašnjenje:

Obavezno u slučaju ulaganja u građenje i/ili opremanje objekata. Lokacija ulaganja koja je navedena kao lokaciju ulaganja koju će korisnik upisati u Zahtjev za potporu mora odgovarati lokaciji ulaganja iz akta kojim se odobrava građenje/Izjave projektanta/ drugog odgovarajućeg dokumenta kojim se dokazuje legalnost građevine.

U slučaju ulaganja u građenje, dokument mora glasiti na korisnika.

U slučaju opremanja postojećih objekata prihvatljivi su i sljedeći dokumenti: Uporabna dozvola, Rješenje o izvedenom stanju ili Potvrda izvedenog stanja, Potvrda o dostavljenom završnom izvješću nadzornog inženjera.

Oznaka pravomoćnosti obavezna je za sljedeće dokumente: Rješenje o uvjetima građenja, Rješenje za građenje, Građevinska dozvola, Uporabna dozvola i Rješenje o izvedenom stanja.

OBAVEZNA DOKUMENTACIJA VEZANA UZ PROVJERU EKONOMSKE ODRŽIVOSTI PROJEKTA (u slučaju ulaganja gdje vrijednost ukupno prihvatljivih troškova iznosi više od 200.000 HRK):

15.    Prijava poreza na dohodak (obrazac DOH) za prethodnu financijsku godinu (2014.) ovjeren od strane Porezne uprave s pripadajućom Rekapitulacijom primitaka i izdataka za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca prethodne financijske godine, ovjerenom i potpisanom od strane korisnika. Ako korisnik, sukladno nacionalnom zakonodavstvu, nije bio obvezan predati prijavu poreza na dohodak priložiti odgovarajući dokument kojim isto dokazuje.

Pojašnjenje: Odnosi se samo na obveznike poreza na dohodak.

16.    Godišnji financijski izvještaj (obrazac GFI) za prethodnu financijsku godinu (2014.) ovjeren od FINA-e (prihvatljiva je i potvrda FINA-e izdana u elektroničkom obliku). Ako sukladno nacionalnom zakonodavstvu korisnik nije bio obvezan predati GFI, priložiti odgovarajući dokument kojim isto dokazuje.

Pojašnjenje: Odnosi se samo na obveznike poreza na dobit.

17.    Popis dugotrajne imovine na dan 31. prosinca prethodne financijske godine (2014.), potpisan i ovjeren od strane korisnika ili potpisana i ovjerena Izjava korisnika da nema dugotrajnu imovinu.

18.    Poslovni plan u cijelosti popunjen u skladu s pripadajućim uputama i pojašnjenjima.

PRILOG III
POPIS DOKUMENTACIJE U SLUČAJEVIMA KAD SE PROVODI POSTUPAK JAVNE NABAVE

1. Poziv na nadmetanje iz Elektroničkog oglasnika javne nabave Narodnih novina Republike Hrvatske i/ili Službenog lista Europske unije (u slučaju nabave velike vrijednosti);

2. Dokumentacija za nadmetanje te sva moguća dodatna dokumentacija sa svim prilozima i eventualnim izmjenama/dopunama (ako je primjenjivo);

3. Odluka naručitelja o imenovanju ovlaštenih predstavnika naručitelja u postupku javne nabave;

4. Certifikat iz područja javne nabave za najmanje jednog ovlaštenog predstavnika naručitelja koji je sudjelovao u postupku javne nabave;

5. Izjava/e o postojanju/nepostojanju sukoba interesa sukladno Zakonu o javnoj nabavi za sve koji su sudjelovali u postupku javne nabave;

6. Popis osoba koje su sudjelovale u izradi dokumentacije za nadmetanje;

7. Poziv na pregovaranje (u slučaju pregovaračkog postupka javne nabave bez prethodne objave) sa dokazom o dostavi/zaprimanju od strane ponuditelja;

8. Zahtjev za prikupljanje ponuda (u slučaju da su predmet nabave usluge iz dodatka II. B Zakona o javnoj nabavi) sa dokazom o dostavi/zaprimanju od strane ponuditelja;

9. Poziv na natječaj (u slučaju natječaja) sa dokazom o dostavi/zaprimanju od strane ponuditelja;

10. Zaprimljeni upiti potencijalnih ponuditelja i danih pojašnjenja sa dokazima o zaprimanju/dostavi (ako je primjenjivo);

11. Obavijest o dodatnim informacijama, poništenju postupka ili ispravku (u slučaju izmjena dokumentacije za nadmetanje i/ili Poziva za nadmetanje);

12. Svi dokazi zaprimanja dokumentacije od strane gospodarskih subjekata/ponuditelja (npr. dokaz zaprimanja poziva na pregovaranje, dokaz zaprimanja poziva na natječaj, dokaz zaprimanja Odluke o odabiru) (ako je primjenjivo)

13. Upisnik o zaprimanju ponuda;

14. Zapisnik o javnom otvaranju ponuda;

15. Zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda s prilozima;

16. Odluka o odabiru s dokazom o dostavi Odluke o odabiru svim ponuditeljima koji su sudjelovali u postupku javne nabave;

17. Sklopljeni ugovor s odabranim ponuditeljem;

18. Sve zaprimljene ponude;

19. Obavijest o sklopljenim ugovorima/Obavijest o rezultatima natječaja iz Elektroničkog oglasnika javne nabave Narodnih novina;

20. Žalba i rješenje Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave (ako je primjenjivo).

PRILOG IV
DOKUMENTACIJA POTREBNA KOD ZAHTJEVA ZA ISPLATU

PODMJERA 4.1.

OPERACIJA 4.1.2.

DOKUMENTI: Svi dokumenti moraju biti ovjereni i potpisani

1.    Potvrda Porezne uprave da li je korisnik u sustavu PDV-a

2.    Potvrda Porezne uprave da korisnik ima podmirene/regulirane obveze prema državnom proračunu (potrebno kod zadnje rate)

3.    Originali računa – navedeni u Izjavi o izdacima

4.    Predračuni

5.    Dnevno informativni izvadak o prometu i stanju računa za tuzemna plaćanja

6.    Dokument banke koji dokazuje plaćanje u inozemstvo u stranoj valuti (SWIFT)

7.    Bankovna potvrda o žiro-računu za račune plaćene sa žiro-računa različitog od onog navedenog u Zahtjevu za isplatu, ne starija od 30 dana od dana podnošenja Zahtjeva za isplatu

8.    Ugovor o kreditu/ugovor o financijskom leasingu i svi ugovori vezani uz plaćanje (Ugovori o cesiji/akreditivi/izjava o prijeboju)

9.    Zapisnik o preuzimanju (kod financijskog leasinga)

10.    Potvrda banke koja dokazuje da su svi računi plaćeni iz kredita/financijskog leasinga

11.    Pravomoćna Uporabna dozvola ili drugi odgovarajući dokument u skladu sa Zakonom o gradnji (potrebno samo kod zadnje isplate)

12.    Preslika jamstva/garancije od dobavljača ovisno o vrsti ulaganja

13.    Prometna dozvola

(za ulaganja u strojeve i opremu za utovar, transport i primjenu gnojiva – koja podliježu registraciji)

14.    Ispis Kartice konta (u slučaju primljenih bespovratnih sredstava iz drugih izvora)

15.    Dokaz o stručnoj osposobljenosti za:

• nositelja ili člana OPG-a

• vlasnika obrta ili jednog od stalno zaposlenih u obrtu

• jednog od stalno zaposlenih za pravne osobe

(Ako navedena osoba nije upisana u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava dulje od 3 godine)

Potrebno kod zadnje rate

16.    Ugovor o radu za osobu za koju je dostavljen dokaz o stručnoj osposobljenosti u slučaju da je korisnik obrt ili pravna osoba

17.    Dokaz o stručnoj osposobljenosti za mladog poljoprivrednika (ako mladi poljoprivrednik nema radnog iskustva iz odgovarajućeg područja najmanje 3 godine) ili dokaz o radnom iskustvu

PRILOG V
DOKUMENTACIJA ZA PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA PROMJENU

1.    Potpisana i ovjerena Potvrda o podnošenju Zahtjeva za promjenu.

Pojašnjenje:

Nakon postupka popunjavanja/učitavanja propisane dokumentacije u Zahtjev za promjenu u AGRONET-u korisnik treba odabirati opciju »PODNESI ZAHTJEV«. Nakon toga se pojavljuje link »Preuzmi« u stupcu pod nazivom »Zahtjev« putem kojeg korisnik preuzima/sprema/ispisuje Potvrdu o podnošenju Zahtjeva za promjenu. Potvrdu o podnošenju Zahtjeva za promjenu potrebno je ispisati, potpisati/ovjeriti i dostaviti preporučenom poštom s povratnicom ili osobno, i na adresu iz ovoga natječaja.

Dokument se dostavlja kao original u fizičkom obliku!

2.    Izjava korisnika je li obveznik javne nabave – ovjerena (ako je primjenjivo) i potpisana od strane korisnika.

Pojašnjenje:

Predložak Izjave se pruzima iz AGRONET-a, Zahtjeva za potporu i popunjeni učitava u Zahtjev za potporu. Predložak se također može naći i na stranici www. apprrr.hr kartica »Ruralni razvoj/Mjera 4 – Ulaganja u fizičku imovinu«.

3.    Izjava o nepostojanju sukoba interesa između korisnika i ponuditelja – ovjerena (ako je primjenjivo) i potpisana od strane korisnika.

Pojašnjenje:

U slučaju promjene ponuditelja. Predložak Izjave se preuzima iz AGRONET-a, Zahtjeva za promjenu i popunjeni učitava u Zahtjev za promjenu. Predložak se također može naći i na stranici www. apprrr.hr kartica »Ruralni razvoj/Mjera 4 – Ulaganja u fizičku imovinu«.

4.    Tablica troškova i izračuna potpore.

Pojašnjenje:

U slučaju promjene ponuditelja i akta kojim se odobrava građenje kada promjena utječe na odobrene prihvatljive troškove i izračun potpore. Predložak Tablice troškova i izračuna potpore se preuzima iz AGRONET-a, Zahtjeva za potporu i popunjena se učitava u Zahtjev za potporu. Predložak se također može naći i na stranici www. apprrr.hr kartica »Ruralni razvoj/Mjera 4 – Ulaganja u fizičku imovinu«.

5.    Ponuda novog odabranog ponuditelja ili nova ponuda ako je zbog promjene akta kojim se odobrava gređenje došlo do promjene troškovnika.

Pojašnjenje:

U slučaju promjene ponuditelja i/ili promjene akta kojim se odobrava građenje kada promjena akta kojim se odobrava građenje uključuj i promjenu troškovnika

Ponude moraju biti važeće na dan podnošenja Zahtjeva za promjenu.

Ako je korisnik prikupio ponude na jeziku koji nije hrvatski ili engleski, korisnik mora priložiti i ovjereni prijevod sudskog tumača navedenih dokumenata.

Valuta u kojoj je iskazan iznos mora biti navedena u ponudi.

Ponuda mora biti ovjerena i potpisana od strane ponuditelja.

6.    Novi Glavni projekt i/ili Tipski projekt za koji je Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja donijelo Rješenje o tipskom projektu – ovjereni i potpisani od strane ovlaštenog projektanata

Tehnološki projekt ili drugi dokument koji sadrži opis proizvodnog procesa

Ako Glavni/Tipski projekt ne sadržava troškovnik, priložen je i Troškovnik projektiranih radova izrađen i ovjeren od strane ovlaštene osobe odgovarajuće struke

Pojašnjenje:

U slučaju promjene akta kojim se odobrava građenje kada je nastala promjena u Glavnom projektu i/ili Tipskom projektu.

7.    Izmjena i/ili dopuna dokumenta kojim se odobrava građenje izdana od tijela nadležnog za graditeljstvo, prema Zakonu o gradnji, Zakonu o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama s oznakom pravomoćnosti za one dokumente za koje je oznaka pravomoćnosti primjenjiva.

Pojašnjenje:

U slučaju promjene akta kojim se odobrava građenje. Lokacija ulaganja koja je navedena kao lokaciju ulaganja u Zahtjevu za potporu mora odgovarati lokaciji ulaganja iz akta kojim se odobrava građenje.

Priloženi dokument mora glasiti na korisnika.

8.    Zahtjev za ishođenje Mišljenja o usklađenosti dokumentacije s propisima strane Uprave nadležne za veterinarstvo i sigurnost hrane Ministarstva poljoprivrede s prijemnim štambiljem Uprave za veterinarstvo i sigurnost hrane.

Pojašnjenje: U slučaju promjene akta kojim se odobrava građenje, a za ulaganja za koja je potrebno ishoditi Mišljenje o usklađenosti dokumentacije s propisima strane Uprave nadležne za veterinarstvo i sigurnost hrane sukladno odredbama Pravilnika.

Prikupljanje podataka radi novih načina informiranja obrtnika

Otvorite upitnik

Cilj upitnika u prilogu je prikupljanje dodatnih podataka o obrtima, koji su potrebni radi novih načina informiranja obrtnika, a to su SMS poruke i obavijesti putem e-pošte te radi razvijanja programa i usluga koje će unaprijediti položaj i status obrta i obrtništva u našem društvu.


Pored toga, podaci iz upitnika potrebni su i radi kvalitetne pripreme za projekte Europske unije te ažuriranje baze izvoznika. Popunjene te potpisom i pečatom ovjerene upitnike dostavite na adresu svog udruženja, koja glasi:

UDRUŽENJE HRVATSKIH OBRTNIKA VARAŽDIN

KUKULJEVIĆEVA 13/II

42000 VARAŽDIN

ili na:

Pop Up

Udruženje obrtnika Varaždin iznajmljuje poslovne prostore

Koristimo kolačiće kako bismo Vam pružili najbolje korisničko iskustvo na našoj web stranici. Pod linkom "Opširnije" možete saznati više o kolačićima koje upotrebljavamo, svrhu i mogućnosti korištenja, a za nastavak pregleda i korištenja stranica, kliknite na “Razumijem”