Nova prilika za promociju hrvatskih poljoprivrednih proizvoda – za programe informiranja i promocije potpora do 80%
- Detalji
- Kreirano: Ponedjeljak, 30 Siječanj 2017 09:27
Na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede http://www.mps.hr/default.aspx?id=18931 pod nazivom „Nova prilika za promociju hrvatskih poljoprivrednih proizvoda – za programe informiranja i promocije potpora do 80%“ objavljena je informacija da su otvoreni novi pozivi za podnošenje prijedloga za mjere informiranja i promocije povezane s poljoprivrednim proizvodima koje se provode na unutarnjem tržištu EU i u trećim zemljama.
Rok za podnošenje prijedloga jest 20. travnja 2017., 17 sati CET (srednjoeuropsko vrijeme).
Ciljevi mjera informiranja i promocije su:
- podizanje razine svijesti o vrijednostima poljoprivrednih proizvoda Europske unije i visokim standardima koji se primjenjuju na metode proizvodnje u Europskoj uniji
- povećanje konkurentnosti i potrošnje poljoprivrednih proizvoda Europske unije i određenih prehrambenih proizvoda te povećanje njihove prepoznatljivosti u Europskoj uniji i izvan nje
- podizanje razine svijesti o sustavima kvalitete Europske unije i njihovog prepoznavanja
- povećanje tržišnog udjela poljoprivrednih proizvoda i određenih prehrambenih proizvoda Europske unije, s posebnim naglaskom na ona tržišta u trećim zemljama koja imaju najveći potencijal za rast
- ponovno uspostavljanje redovnih tržišnih uvjeta u slučaju ozbiljnog poremećaja na tržištu, gubitka povjerenja potrošača ili drugih specifičnih problema
Prema novim pravilima, koja se primjenjuju od 01. prosinca 2015. godine, postoji mogućnost sufinanciranja višegodišnjih projekata usmjerenih ka pronalaženju novih tržišta i promicanju poljoprivrednih proizvoda unutar Europske unije i na tržištima trećih zemalja.
Ukupno 133.000.000 EUR dostupno je za promociju iz proračuna Europske unije u 2017. godini za sve EU članice. Mjerama informiranja i promocije mogu se obuhvatiti sljedeći proizvodi:
- proizvodi iz Priloga I Ugovora o funkcioniranju Europske unije, osim duhana
Proizvodi iz Priloga I Uredbe (EU) br. 1144/2014 Europskog Parlamenta i Vijeća kao što su:
- - pivo
- - čokolada i dobiveni proizvodi
- - kruh, peciva, kolači, slastice, keksi i drugi pekarski proizvodi
- - napici dobiveni od biljnih ekstrakata
- - tjestenina
- - sol
- - prirodne gume i smole
- - senf
- - slatki kukuruz
- - pamuk
- - jaka alkoholna pića sa zaštićenom oznakom zemljopisnog podrijetla na temelju Uredbe (EZ) br. 110/2008 Europskog Parlamenta i Vijeća
Podnositelji prijave (organizacije predlagateljice) moraju biti:
- trgovinske ili međutrgovinske organizacije koje su u Hrvatskoj reprezentativne za određeni sektor ili sektore, a posebno:
- sektorske organizacije i skupine odnosno svako udruženje, bez obzira na njihov pravni oblik, sastavljeno uglavnom od proizvođača ili prerađivača istog proizvoda pod uvjetom da su reprezentativne za naziv koji je zaštićen sustavima kvalitete za poljoprivredne i prehrambene proizvode i koji je obuhvaćen tim programom
- trgovinske ili međutrgovinske organizacije koje su na razini Europske unije reprezentativne za određeni sektor ili sektore
- priznate proizvođačke organizacije ili udruženja proizvođačkih organizacija
- tijela poljoprivredno-prehrambenog sektora čiji su cilj i aktivnost usmjereni ka pružanju informacija o poljoprivrednim proizvodima i njihovoj promociji i kojima je povjerena zadaća pružanja javnih usluga u tom području
Financijski doprinos Europske unije jednostavnim programima na unutarnjem tržištu iznosi 70 % prihvatljivih rashoda, a u trećim zemljama iznosi 80 % prihvatljivih rashoda.
U Pozivu za podnošenje prijedloga za 2017. godinu, navedene su slijedeće vrste prihvatljivih aktivnosti:
Vrste prihvatljivih aktivnosti:
1. Upravljanje projektom
2. Odnosi s javnošću
- aktivnosti povezane s odnosima s javnošću
- događanja za novinare
3. Internetske stranice, društvene mreže
- postavljanje, ažuriranje i održavanje web-mjesta
- društvene mreže (uspostava računa, redovito objavljivanje)
- ostalo (mobilne aplikacije, platforme za e-učenje, „webinari” itd.)
4. Oglašavanje
- u tisku
- na televiziji
- na radiju
- na internetu
- na otvorenom
- u kinu
5. Komunikacijski alati
- publikacije, kompleti promotivnih materijala za medije, promotivni proizvodi
- promotivni videozapisi
6. Događanja
- štandovi na sajmovima
- seminari, radionice, izravni poslovni sastanci (B2B), tečajevi osposobljavanja za struku/kuhare, aktivnosti u školama
- tjedni restorana
- sponzoriranje događaja
- studijska putovanja u Europu
7. Promidžba na prodajnim mjestima
- dani kušanja
- ostalo: promidžba u publikacijama trgovaca na malo, oglašavanje na prodajnim mjestima