Smanjenje vodnog doprinosa od 1. siječnja 2016. za poslovne i proizvodne građevine

Odlukom Vlade RH od 23.7.2015. i skorim donošenjem Uredbe o izmjeni Uredbe o visini vodnoga doprinos, rezultirat će smanjenjem vodnog doprinosa svih 9 tarifnih brojeva i 2 tarifna podbroja za 25%. Tako se vodni doprinos, koji se plaća na gradnju građevina za koje se izdaje akt za građenje umanjuje za obveznika vodnoga doprinosa odnosno investitora. Time se ujedno realizira najavljeno smanjenje parafisklanih nameta koji nemaju razvojnu funkciju. Kako vodni doprinos samo dodatno opterećuje poduzetnike odnosno investitore, ovo smanjenje korak je u smjeru umanjivanja neporeznih davanja s kojima se suočavaju poduzetnici.

Ovakvim rješenjem investitorima koji će u 2016. godini ishoditi akt građenja, odnosno akt za ozakonjenje, obračun vodnoga doprinosa obavljat će se po odredbama nove Uredbe, dok će se investitorima koji su ishodili akt za građenje, odnosno akt za ozakonjenje prije 1. siječnja 2016. godine, obračun vodnoga doprinosa provesti primjenom Uredbe o visini vodnoga doprinosa (NN.: 78/10; 76/11; 19/12 i 151/13).

 

Poziv na radionicu

U sklopu PROGRAMA GRADA VARAŽDINA I RAZVOJNE AGENCIJA SJEVER – DAN D.O.O. za 2015. godinu, AKTIVNOST 2. Pružanje savjetodavnih usluga i organizacija te provedba radionica s ciljem pružanja poduzetnicima i gradskoj upravi informacije za zajednički rad na projektima, Razvojna agencija Sjever DAN d.o.o. održava  besplatnu radionicu za poduzetnike radi ostvarivanja zajedničkih ciljeva promicanja i doprinosa ukupnom lokalnom razvoju:

„Poduzetnički impuls “ - Program poticanja poduzetništva i obrta za 2015. godinu koja se održava 21.07.2015. godine u trajanju od 10 -12 h s ciljem upoznavanja polaznika s uvjetima i procedurama prijave na trenutno otvorene Javne pozive u sklopu istog:

·         Jačanje konkurentnosti prerađivačke industrije,

·         Jačanje konkurentnosti uslužnih djelatnosti,

·         Cjeloživotno obrazovanje za obrtnike,

·         Domaći sajmovi,

·         Inozemni sajmovi,

·         Izgradnja proizvodnih kapaciteta MSP i ulaganje u opremu,

·         Ulaganje u proizvodnu tehnologiju MSP.

MJESTO ODRŽAVANJA RADIONICE:

Obrtnička komora Varaždinske županije

Vodnikova 4, 42 000 Varaždin

Molimo Vas da, zbog ograničenog broja mjesta, svoj dolazak potvrdite najkasnije do 20.07.2015.    godine, na email adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili na mob: 098 222 - 707.

Drugi krug Poduzetničkog impulsa 2015

Ministarstvo poduzetništva i obrta otvorilo je drugi krug javnih poziva za sufinanciranje projekata poduzetnika i obrtnika iz programa Poduzetnički impuls 2015. ukupne vrijednosti gotovo 14 milijuna kuna namijenjenih jačanju konkurentnosti prerađivačke industrije, jačanju konkurentnosti uslužnih djelatnosti te sudjelovanju poduzetnika i obrtnika na inozemnim sajmovima.

Za „Jačanje konkurentnosti prerađivačke industrije“ u novom je krugu natječaja osigurano 8,37 milijuna kuna, a poduzetnici mogu ostvariti potporu od 50 tisuća do 400 tisuća kuna.

Za „Jačanje konkurentnosti uslužnih djelatnosti“ mikro i malim poduzetnicima te obrtnicima na raspolaganju je, pak, 5 milijuna kuna, a moguće je ostvariti bespovratnu potporu od 30 tisuća do 200 tisuća kuna i to u iznosu do 75 posto vrijednosti investicije.

Prijave se zaprimaju isključivo od 20. srpnja do 3. kolovoza 2015!

Prerađivačka industrija

Uslužne djelatnosti

Produžen rok obveze za vođenje poslova ZNR do 31. prosinca 2015

Na traženje Hrvatske Obrtničke Komore Ministarstvo rada i mirovinske skrbi donijelo je izmjenu i dopunu Pravilnika o obavljanju poslova zaštite na radu objavljeno u NN. 72/2015.

Izmjene se odnose na prihvaćanju zahtjeva kojim se uvažavaju opravdane okolnosti te su poslodavci obvezni obavljanje poslova zaštite na radu uskladiti s odredbama  Pravilnika do 31. prosinca 2015.

Ujedno omogućuje se u uvjetima kada poslodavac koji zapošljava do uključivo 49 radnika i ne može organizirati obavljanje poslova zaštite na radu, jer kod poslodavca nema radnika koji ispunjava uvjete za obavljanje tih poslova, traženo vođenje poslova ugovoriti s ovlaštenom osobom za vođenje poslova zaštite na radu.

Od 1. srpnja naplata naknade za gospodarenje otpadnim vozilima za fizičke osobe

Ovim putem vas obavještavamo kako će Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost od 1. srpnja 2015. godine pokrenuti naplatu naknade gospodarenja otpadnim vozilima i od strane građana koji uvoze, odnosno unose nova ili rabljena vozila u Republiku Hrvatsku.

Naime, sukladno odredbama Pravilnika o gospodarenju otpadnim vozilima obveznici plaćanja naknade za gospodarenje otpadnim vozilima su pravne i fizičke osobe koje uvoze/unose/proizvode motorna vozila i stavljaju ih na tržište u Republici Hrvatskoj.

Do ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju pojedinačni uvoz vozila od strane građana bio je neznatan te je postupak naplate i kontrole naplate predstavljao veći trošak od prihoda. Istovremeno, izostanak naplate predmetne naknade od građana nije dovodio u pitanje samoodrživost i efikasnost sustava gospodarenja otpadnim vozilima.

Međutim, ulaskom Republike Hrvatske u Europsku uniju unos vozila iz zemalja članica toliko je porastao da čini pretežiti udio s tendencijom rasta. Naime, od ukupno u 2014. godini unesenih/uvezenih oko 68.000 vozila, od strane građana uneseno/uvezeno je oko 34.000 vozila, što predstavlja oko 50% ukupnog unosa/uvoza. S obzirom na navedenu činjenicu naplata predmetne naknade od građana postala je nužna za održivost sustava gospodarenja otpadnim vozilima i ravnomjernu opterećenost svih subjekata koji u Republiku Hrvatsku uvoze/unose vozila koja će jednog dana postati otpad i koja se nužno moraju obraditi.

Uzimajući u obzir gore navedeno od 01. srpnja 2015. godine Fond će pokrenuti naplatu naknade gospodarenja otpadnim vozilima i od strane fizičkih osoba – građana. 

Opširnije...

Poslovni razgovori obrtnika i poduzetnika iz država EU i država JI Europe u Celju

Hrvatska obrtnička komora poziva zainteresirane hrvatske obrtnike da se prijave za sudjelovanje na Poslovnim razgovorima obrtnika i poduzetnika iz država EU te država Jugoistočne Europe, koji će se održati 10. rujna 2015. godine u Celju („Modra dvorana“ Celjskog sajma).

Poslovni razgovori održati će se u okviru 48. Međunarodnog obrtničkog sajma u Celju 2015., najvažnijeg sajma malog i srednjeg poduzetništva u regiji.

Organizator poslovnog susreta je Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, a uz hrvatske obrtnike, pozvani su poduzetnici iz Slovenije, Austrije, Mađarske, Italije, Češke, Njemačke, Makedonije, Bosne i Hercegovine, Srbije i Kosova.

Opširnije...

Prikupljanje podataka radi novih načina informiranja obrtnika

Otvorite upitnik

Cilj upitnika u prilogu je prikupljanje dodatnih podataka o obrtima, koji su potrebni radi novih načina informiranja obrtnika, a to su SMS poruke i obavijesti putem e-pošte te radi razvijanja programa i usluga koje će unaprijediti položaj i status obrta i obrtništva u našem društvu.


Pored toga, podaci iz upitnika potrebni su i radi kvalitetne pripreme za projekte Europske unije te ažuriranje baze izvoznika. Popunjene te potpisom i pečatom ovjerene upitnike dostavite na adresu svog udruženja, koja glasi:

UDRUŽENJE HRVATSKIH OBRTNIKA VARAŽDIN

KUKULJEVIĆEVA 13/II

42000 VARAŽDIN

ili na:

Pop Up

Udruženje obrtnika Varaždin iznajmljuje poslovne prostore

Koristimo kolačiće kako bismo Vam pružili najbolje korisničko iskustvo na našoj web stranici. Pod linkom "Opširnije" možete saznati više o kolačićima koje upotrebljavamo, svrhu i mogućnosti korištenja, a za nastavak pregleda i korištenja stranica, kliknite na “Razumijem”